دستورات ویژه وزیر صمت برای افزایش تولید، تامین و توزیع مایحتاج ضروری مردم/افزایش بیش از ۸ برابری تولید محصولات و ملزومات بهداشتی

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۵:۵۸:۱۹
کد خبر: ۹۷۹۰۰۹
دستورات ویژه وزیر صمت برای افزایش تولید، تامین و توزیع مایحتاج ضروری مردم/افزایش بیش از ۸ برابری تولید محصولات و ملزومات بهداشتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌های موجود را برای عبور از شرایط خاص این روزهای کشور بسیج کنیم و مسلما وزارت صمت با همه توان خود در کنار سایر عوامل دخیل در مقابله با این بیماری منحوس قرار دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا رضا رحمانیپس از گذراندن دوره نقاهت با حضور فعالانه در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در مقطعی از تاریخ قرار داریم که خدمتگزاری به مردم عزیز کشورمان علیرغم همه مشکلات و چالش‌ها، یک فرصت بزرگ و ارزشمند است که باید قدر بدانیم و همه ظرفیت‌های خود را به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: این روزها جلوه هایی از فداکاری در عرصه های مختلف پزشکی و درمانی کشور شاهد هستیم که جا دارد از صمیم قلب از همه تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر کنم.

رحمانی تصریح کرد: همسو با عزیزان فعال در حوزه بهداشت و درمان، ارکان مختلف تولیدی، صنعتی و صنفی نیز با وجود همه محدودیت ها، به صورت شبانه روزی تلاش خود را وقف تولید و تامین حداکثری نیاز‌های کشور به ملزومات و محصولات بهداشتی نموده اند و با تمام وجود پای کار هستند تا بتوانند بخشی از دغدغه های مردم را در این بخش کاهش دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانم از زحمات و تلاش همه جهادگران عرصه تولید به خصوص در زمینه تولید اقلام بهداشتی تقدیر و تشکر کنم.

صدور دستورات ویژه برای تولید، تامین و توزیع کالاهای ضروری و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا

رحمانی همچنین با بررسی روند جاری امور در وزارت صمت طی چند روز گذشته، دستوراتی ویژه‌ در خصوص افزایش تولید، تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا صادر کرد.

وی در موارد درخواستی خود از بخش بازرگانی این وزارتخانه، تاکید کرد: تولید، تامین، توزیع و لجستیک ارزاق عمومی مردم در هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست و حتی در صورت وجود برخی محدودیت ها، نباید در روند تامین کالاهای ضروری مورد نیاز مردم خللی ایجاد شود.

وزیر صمت همچنین دستوراتی در خصوص افزایش تولیدات و تامین ملزومات و محصولات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا صادر کرد و خطاب به مدیران این حوزه تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس آمار منتشره از سوی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تولیدات صنعتی کشور در 3 ماه سوم امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، با رشدی برابر 6.2 درصد مواجه شده و این نشان دهنده سمت و سوی درست برنامه های بخش صنعت و تولید کشور از ابتدای امسال است و ضرورت دارد روند موجود تداوم یابد.

رحمانی خاطرنشان کرد: در این شرایط ضمن تداوم آرامش بازار، باید روی تامین کالاهای بهداشتی تمرکز ویژه ای داشته باشیم و افزایش بیش از 8 برابری تولیدات این اقلام، باز هم جای تقویت بیش از پیش دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 150 واحد تولیدی، مجوز موقت برای تولید فرآورده های ژل و انواع محلول های ضدعفونی کننده را دریافت کرده اند، نظارت دقیق بر عملکرد این واحدها را ضروری دانست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش تولیدات روزانه ماسک در بخش صنعتی کشور از 60 هزار عدد به بیش 800 هزار عدد، تاکید کرد: باید روند فعالسازی همه ظرفیت های صنفی و بسیج اصناف در این بخش تسریع شود.

رحمانی تصمیم اتخاذ شده در خصوص عرضه مازاد تولیدات بهداشتی در سایر شبکه های توزیعی کشور را مناسب توصیف کرد و تصریح نمود: باید سطح نظارت بیش از 130 بازرس مقیم در واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی ارتقا دهیم و آمار تولیدات به صورت روزانه و به دقت مورد رصد قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار کشور گفت: ضرورت دارد هماهنگی های لازم با همه دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی انجام شود تا در ایام پیش روی حضور فعالانه خود را حتی به صورت شیفتی تداوم ببخشند تا هیچگونه اختلالی در روند کاری فعالان اقتصادی ایجاد نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت بر بازار در این ایام تاکید کرد: یکی از آثار مهم این اقدام، ایجاد اطمینان خاطر برای مردم عزیز کشورمان است و مقدمات مشارکت سازنده آنها در حفظ تعادل موجود در بازار را بیش از این فرآهم می اورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز