مدیرعامل پست بانک ایران:

تامین مالی بخش‌های مولد اقتصاد با هدف جهش تولید از اولویت‌های پست بانک است

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۳:۳۳:۲۲
کد خبر: ۹۸۰۸۱۷
تامین مالی بخش‌های مولد اقتصاد با هدف جهش تولید از اولویت‌های پست بانک است
مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید، از تامین مالی بخش های مولد اقتصاد برای رسیدن به این هدف به عنوان اولویت پست بانک ایران در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در نخستین روز کاری سال ۱۳۹۹ با با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید، اعلام کرد: تامین مالی بخش‌های مولد و اشتغال‌زای اقتصاد ملی در راستای جهش تولید، مهمترین اولویت این بانک درسال جاری است و تلاش می‌کنیم نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کنیم.

 

وی افزود: قطعاً نظام بانکی کشور با تمام وجود برای کمک به تولید و جهش آن، گام برخواهد داشت و این مهم از ابتدای آغاز دوران مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور به خوبی نشان داده شد.

شیری تصریح کرد: پست بانک ایران نیز با تمام توان و ظرفیت‌های خود آماده تأمین مالی و ارایه خدمات به بخش‌های تولیدی و زیربنایی کشور به ویژه حوزه‌های فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان، کشاورزی، آب و خاک، صنایع متوسط و کوچک، صنایع دستی و گردشگری، انرژی‌های نوین و دیگر بخش‌های مولد است.

مدیرعامل پست بانک ایران یکی از اولویت‌های این بانک را همواره کمک به بهبود "فضای کسب و کارها" عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این بخش با توجه به مأموریت بانک به عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)  و روستایی کشور، حمایت‌ جدی از تأمین مالی کسب و کارهای نوین نظیر؛ استارت آپ‌ها، شتاب دهنده‌ها و ابتکارات خلاقانه انجام شده و در حوزه‌های روستایی نیز با تخصیص اعتبارات لازم به کسب و کارهای متوسط و خرد توانستیم برای بیش از ۵۶ هزار نفر اشتغال پایدارایجاد کنیم.

وی افزود: برنامه اهداف سپرده‌ای بانک برای سال ۱۳۹۹ تهیه و ابلاغ شده است، به‌طوریکه در این برنامه به جذب منابع ارزان قیمت و مدیریت مطالبات غیرجاری توجه ویژه ای شده تا با جذب منابع کم هزینه و وصول مطالبات و تخصیص آن به حوزه‌ی اشتغال زا و مولد بتوانیم در جهش تولید سهم قابل قبولی داشته باشیم.

شیری با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و تولیدکشور و محدودیت‌های موجود در این حوزه‌‌، مدیریت بهینه‌ی منابع مالی و امکانات و تخصیص آن به تولید و اشتغال را امری لازم و ضروری دانست و گفت: در همین زمینه بانک‌ها نیز با تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش بخش‌های مهم تولیدی و زیرساختی کشور مانند؛ فناوری اطلاعات، صنایع، معادن، کشاورزی، خدمات تلاش می‌کنند نقش مؤثری ایفا کنند.

وی تاکیدکرد: پست بانک ایران همه‌ توان و ظرفیت خود را درسال جاری به کار خواهد بست تا با تخصیص منابع به بخش‌های مولد و اشتغال‌زای کشور، بیش از پیش در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پشتیبانی از جهش تولید، سهیم باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز