سه اشتباه خطرناک در نگهداری از گوشی که هر روز انجام می دهید!

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۱:۲۹
کد خبر: ۹۸۲۱۱۱
سه اشتباه خطرناک در نگهداری از گوشی که هر روز انجام می دهید!
همه ی گوشی ها حرف زدن بلدند اما ما شنیدن بلد نیستم و بدون اینکه متوجه باشیم روز به روز آسیب بیشتری به گوشی هایمان وارد می کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همه ی گوشی ها حرف زدن بلدند اما ما شنیدن بلد نیستم و بدون اینکه متوجه باشیم روز به روز آسیب بیشتری به گوشی هایمان وارد می کنیم! در شرایطی هم گوشی های هوشمند از بدرفتاری های ما شکایت می کنند اما هیچوقت نمی توانیم بفهمیم که دلیل ایرادهایی که بعد از مدت ها برای گوشی هایمان پیش می آید، نتیجه رفتارهای اشتباه خودمان است.

جالب ترین نکته در مورد مشکلات رایج گوشی های هوشمند این است که کاربران نمی دانند، دقیقا کارهایی که فکر می کنند هیچ ضرری ندارد، مشکلات عجیب و غریب برای گوشی هایشان ایجاد می کند. شاید شما هم یکی از همین افرادی باشید که با کارهای ساده، در حال آسیب زدن به گوشی هوشمندتان هستید!

اگر هنوز هم فکر می کنید که شما به خوبی از گوشی موبایلتان مراقبت می کنید و مشکلی برای آن ایجاد نمی کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید این کارها را انجام می دهید یانه!

گرم شدن باتری گوشی به دلیل انجام کارهای روزمره!

خرید باتری موبایل و تعویض باتری اورجینال گوشی، نتیجه انجام دادن کارهایی است که منجر به گرم شدن باتری گوشی می شود و قطعا هزینه ی نه چندان کمی را روی دستتان می گذارد.

کارهای بسیاری وجود دارد که بدون توجه به عواقب آن، در طول روز آن ها را انجام می دهیم. به طور مثال قرار دادن گوشی روی داشبورد ماشین (در معرض نور خورشید)، استفاده از قاب های غیر استاندارد که منجر به گرم شدن باتری گوشی می شوند، اجرا کردن چندین برنامه ی سنگین بدون در نظر گرفتن توان CPU گوشی و کارهای مشابه، از نمونه اشتباهات رایج است.

به صورت کلی باید این نکته را به یاد داشته باشید که باتری گوشی موبایل بسیار حساس تر از چیزی است که فکر می کنید و از آنجایی که باتری گوشی را بعد از CPU می توان ستون یک گوشی دانست، پس لازم است که برای مراقبت از سلامتی آن، کوشا باشید.

شارژ کردن گوشی موبایل با پاوربانک یا شارژر فندکی!

استفاده از شارژر فندکی و همچنین پاوربانک دو دلیل اصلی خراب شدن ای سی شارژ گوشی های هوشمند و همچنین خراب شدن باتری آن هاست!

شارژرهای فندکی، انواع کابل شارژ و پاور بانک ها، همگی ولتاژهای خاصی دارند که برای شارژ کردن انواع گوشی، باید با توجه به ولتاژ مورد نیاز آن، پاور بانک یا شارژر فندکی را انتخاب کنید.

 ولتاژ مورد نیاز اکثر گوشی های هوشمند جدید 2.1 آمپر است که برخی از شارژرهای فندکی قادر به ارائه این ولتاژ نیستند به همین دلیل با ولتاژ یک آمپر به سادگی باتری گوشی را در معرض آسیب های جدی قرار خواهند داد.

IMG-20200328-WA0008

برخی از کاربران گوشی های اپل، در معرض خطرات بیشتری هستند!

لازم به ذکر است، این مشکل تنها در صورت استفاده از شارژر فندکی و پاور بانک پیش نمی آید بلکه رایج ترین دلیل به وجود آمدن مشکلات جدی برای باتری گوشی، گرم شدن به دلیل استفاده از شارژر های تقلبی و کپی است.

برخی از افراد بدون توجه به اعتبار انواع فروشگاه لوازم جانبی، برای خرید تجهیزات مورد نیاز مانند شارژر، اقدام به خرید می کنند که در نهایت با خرید یک محصول تقلبی، گوشی موبایل خود را در معرض خطر قرار می دهند. برخی دیگر از کاربران اپل با توجه به قیمت شارژر آیفون تصمیم میگیرند که یک شارژر کپی بخرند و برای خرید شارژر اصلی اپل هزینه نکنند.

 در صورتی که این تصمیم چیزی به جز یک باخت تدریجی نیست. اگر کاربران این هزینه را همان اول برای خرید یک شارژر اورجینال اپل پرداخت نکنند در آینده ای نه چندان دور مجبور می شوند تا دوبرابر این هزینه را برای تعمیر گوشی و یا تعویض باتری آیفون پرداخت کنند.

عکاسی با دوربین موبایل، خرج روی دستتان می گذارد!

بسیاری از کسانی که به عکاسی علاقه دارند و در شرایط متفاوت به شکل ناگهانی یک تصویر را شکار می کنند باید در لحظه با گوشی خود آماده ی عکاسی شوند و در چنین شرایطی سریع برای تمیز کردن لنز گوشی اقدام می کنند. حال این تمیز کردن می تواند با قسمتی از لباس باشد و یا اینکه به شکلی اصولی با یک دستمال نانو و مناسب برای تمیز کردن لنز گوشی باشد.

یک اشتباه دیگر که در بلند مدت به لنز گوشی آسیب وارد می کند، این است که شما نفستان را روی شیشه ی لنز بدمید تا بتوانید آن را تمیز کنید. این اقدامات قطعا عملکرد دوربین گوشی را بعد از مدت ها با مشکل مواجه خواهد کرد.

پیشنهاد می کنیم اگر تاکنون هم برای استفاده از دوربین گوشی، آن را با انواع پارچه ها تمیز میکرده اید، از این به بعد این کار را انجام ندهید زیرا به سادگی خط و خش روی لنز می اندازید.

IMG-20200328-WA0009

اگر این اشتباهات را تا الان انجام داده ایم، حالا باید چه کار کنیم؟

اولین و موثرترین اقدام در جهت سلامتی گوشی، دانستن همین نکات است. در قدم اول سعی کنید تا جای امکان این کارها را انجام ندهید. اگر تاکنون هم این اشتباهات رایج  را انجام داده اید و آسیب های متفاوتی به گوشی موبایل خود وارد کرده اید، میتوانید با عیب یابی و خرید قطعات مورد نیاز، مشکل گوشی خود را حل کنید.

پیشنهاد می کنیم در صورتی که یک مشکل جزئی هم پیش آمده، خیلی زود برای رفع آن اقدام کنید. به طور مثال اگر باتری گوشی، باد کرده است اما هنوز هم به خوبی کار می کند، باید برای تعویض آن اقدام کنید زیرا باد کردن باتری به مرور روی کیفیت ال سی دی تاثیر می گذارد و حتی ممکن است دچار ترک خوردگی صفحه نمایش بشود. فروشگاه های متعددی وجود دارد که محصولات جانبی گوشی را عرضه می کنند اما نکته مهم این است که اصلا سمت تجهیزات تقلبی نروید.

سعی کنید حتما قبل از خرید تجهیزات گوشی و لوازم جانبی آن، اطلاعات کامل در مورد تشخیص نمونه اصلی و تقلبی را داشته باشید. البته در صورتی که این کار برایتان ممکن نیست، خرید خود را تنها از مراکز معتبر مانند فروشگاه اینترنتی جانبی انجام دهید تا این فروشگاه ها با ضمانت اصالت تمامی کالاها، خیال شما را از اصل بودن محصولات راحت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز