اوپک نشست اضطراری برگزار می‌کند

۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۱۲:۳۶:۱۸
کد خبر: ۹۸۳۸۰۹
اوپک نشست اضطراری برگزار می‌کند
نشست اوپک پلاس برای تثبیت قیمت های جهانی نفت روز دوشنبه به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار می شود و انتظار می رود وزیران کشورهای عضو این اتحاد نفتی در آن شرکت کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک،  زمینه علییوا، سخنگو و مشاور وزیر انرژی جمهوری آذربایجان ضمن اعلام این مطلب گفت: نشست اوپک پلاس برای تثبیت قیمت های جهانی نفت 6 آوریل به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار می شود. آذربایجان دعوت نامه دریافت کرده است و انتظار می رود در این نشست وزرای کشورهای عضو این اتحادیه حضور پیدا کرده و  اعلامیه جدید همکاری را مورد بحث قرار دهند.

روز پنجشنبه اطلاع حاصل شد که عربستان سعودی خواستار نشست فوری کشورهای شرکت کننده در توافق اوپک پلاس  و سایر کشورها "با هدف دستیابی به توافق عادلانه و برقراری تعادل در بازارهای نفت"  است.

از اوایل ماه مارس ، به دلیل کاهش تقاضا در  بازار در رابطه با همه گیر شدن ویروس کرونا  و همچنین برهم خوردن توافق اوپک پلاس قیمت نفت تقریباً به میزان دو برابر کاهش یافته است.

در تاریخ 6 مارس، کشورهای شرکت کننده در این معامله نتوانستند در مورد تغییر پارامترهای امکان پذیر نبود و تمدید آن به توافق برسند.

روسیه بر حفظ شرایط موجود پافشاری می کرد اما عربستان سعودی می خواست میزان استخراج نفت بازهم کمتر شود . در نتیجه ، از اول آوریل ، محدودیت های تولید نفت در کشورهای عضو اتحاد نفتی پیشین (اوپک پلاس) برداشته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز