اوپک نمی‌تواند مانع ریزش قیمت نفت شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۰:۰۵:۴۷
کد خبر: ۹۸۴۴۹۱
اوپک نمی‌تواند مانع ریزش قیمت نفت شود
مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که کاهش قابل توجه تولید نفت توسط اوپک پلاس نمی‌تواند مانع افزایش عرضه نفت شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از انجمن صنایع پلیمر ایران، فاتح بیرول در گفت و گویی با رویترز گفت: حتی اگر گروه اوپک پلاس و سایر تولیدکنندگان مهم نفت در جهان موافقت خود را با کاهش عمیق تولید اعلام کنند، نمی توانند جلوی آنچه که موجودی عظیم جهانی است و در سه ماه اخیر تقاضای نفت را تخریب کرده است بگیرند.

این در حالی است که اقدامات کشورها برای جلوگیری از ادامه شیوع ویروس کرونا بیش از سه میلیارد نفر را تحت قرنطینه قرار داده است و این مساله نشان می دهد که تقاضا برای نفت به زودی احیا نمی شود.

در نتیجه کاهش مسافرت ها و معاملات و همچنین کند شدن فعالیت های صنعتی و افت رشد اقتصادی منجر به کاهش تقاضا برای نفت شده است.

از این رو بدبینی هایی نسبت به اقدامات اوپک برای حنثی سازی کاهش تقضا وجود دارد و این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی پیش تر نیز اعلام کرده بود که بازار نفت تا کنون چنین بحرانی را به خود ندیده بود.

به نوشته اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی بر این باور است که به دلیل ناتوانی مصرف کنندگان نفت برای خرید، نمی توان کفه عرضه را تقویت کرد و این مساله بدون شک مانعی است برای تثبیت بازار.

در این میان اما همچنان گروه اوپک پلاس که این بار حتی آمریکا هم با آن ها برای کاهش تولید موافق است تلاش دارند که تصمیمی جامع برای کاهش عرضه اتخاذ کنند. تصمیمی که به باور کارشناسان دستاوردهایی کوتاه مدت برای بازار دارد و نمی تواند بازار نفت را برای زمانی طولانی تثبیت کند.

با این حال چشم امید معامله گران تنها به دست پزشکانی است که تلاش می کنند دارویی برای بیماری کرونا بیابند، چرا که اگر این اتفاق بیافتد امیدها تا حدودی به بازارهای اقتصادی بازخواهد گشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز