نایب رئیس اتحادیه پوشاک اعلام کرد؛

ضرر ۹۰ درصدی صنعت پوشاک از بحران کرونا/ اشتغالزایی با تغییر کاربری تولیدی‌های پوشاک به تولید گان و ماسک/ اختلاف قیمت ۱۰ دلاری گان داخلی با خارجی

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۰۹:۳۰:۲۵
کد خبر: ۹۸۵۵۵۳
ضرر ۹۰ درصدی صنعت پوشاک از بحران کرونا/ اشتغالزایی با تغییر کاربری تولیدی‌های پوشاک به تولید گان و ماسک/ اختلاف قیمت ۱۰ دلاری گان داخلی با خارجی
نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه صنعت پوشاک در ایام شیوع ویروس کرونا تاکنون دچار کاهش فروش و ضرر 90 درصدی شد، گفت: بزرگ‌ترین بازار ما در اسفندماه بود که بخاطر شیوع کرونا از دست رفت.

«مجید نامی»، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت صنعت پوشاک در بحران کرونا توضیح داد: در حال حاضر تمایل و احساس نیازی برای خرید به ویژه در حوزه‌هایی مثل پوشاک برای مردم وجود ندارد و اسفندماه نیز با وجود نبود طرح‎هایی مثل قرنطینه یا فاصله‌گذاری اجتماعی مردم با توجه به هشدارها هیچ مراجعه‌ای برای خرید نداشتند و فروش بسیاری از اصناف از جمله صنف پوشاک به یک دهم تا صفر، کاهش یافت.

این فعال اقتصادی تغییر کاربری تعدادی از واحدهای تولیدی پوشاک به منظور تولید ماسک و لباس‌های بهداشتی را دارای آثار مثبت در گردش چرخه اقتصاد دانشت و افزود: این اقدام تاثیر زیادی در حفظ و ایجاد اشتغال دارد اما به شرط اینکه بروکراسی‌ها و محدودیت‌های ادارای به ویژه از سوی وزارت بهداشت حذف شده و حمایت‌ها در خصوص قیمت‌گذاری و واردات کالاهای مشابه بیشتر شود.

نامی درباره هزینه تولید گان در داخل اظهار کرد: برای مثال گان پزشکی با قیمت‌های 8 تا 12 دلار وارد کشور می‌شد اما از تولید کننده داخلی این وسایل را با قیمت 2 دلار می‌خواهند.

او در خصوص طرح‌های فاصله‌گذاری هوشمند و آغاز به کار واحدهای صنفی با ساعت کاری محدود بیان کرد: بهترین حالت این است که این بیماری زودتر کنترل شود تا مردم با فراغ بال خرید کنند چراکه اگر در سطح کلان بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم تداوم فعالیت اصناف اگر باعث تشدید مجدد این بیماری شود، بازهم به ضرر فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود.

نامی با تاکید بر اینکه شرایط کشور ما برای اجرای سیاست‌ها به صورت آزمون و خطا مناسب نیست، گفت: باید دید اگر مراکز خرید و فروشگاه‌ها باز باشند باز هم مردم به راحتی به روال قبل خرید می‌کنند؟ از سوی دیگر اگر مردم در این مراکز حضور یابند، چقدر می‌تواند به تشدید و شیوع این بیماری منجر شده و چه میزان خسارت و هزینه اقتصادی مضاعف برای کشور خواهد داشت؟

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در خصوص فروش آنلاین و برگزاری جشنواره‌های فروش مجازی توضیح داد: بسیاری از برندهای صنعت پوشاک از مدت‌ها قبل فروش آنلاین داشتند اما مساله این است در حال حاضر که شرایط بحرانی بر کشور حاکم است نیاز به خرید به ویژه در حوزه‌هایی مثل پوشاک در مردم وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز