هم‌اندیشی مدیران با اصناف برای کاهش آسیب پذیری اقتصاد قشم

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۷:۳۵:۳۳
کد خبر: ۹۸۶۰۶۸
هم‌اندیشی مدیران با اصناف برای کاهش آسیب پذیری اقتصاد قشم
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نخستین نشست هم اندیشی با مدیران مجتمع‌های تجاری و نمایندگان اصناف شهر قشم در سال 99 ، از تبادل فکری و خرد جمعی به عنوان راهکاری مناسب برای کاهش آسیب پذیری به اقتصاد جزیره یاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این جلسه ضمن تبریک سال نو به مدیران مجتمع‌های تجاری و نمایندگان اصناف شهر قشم و تقدیر از همکاری این جامعه در تعطیلی خودجوش بازارها و مجتمع های تجاری باهدف کمک به این سازمان جهت کمک به پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 اظهار داشت: عمده ترین هدف این جلسه دریافت پیشنهادات و همفکری های شما برای ارایه راهکارهایی مناسب جهت کمک به بازفعالی صنوف جزیره است.

وی با اشاره به تعداد 16 هزار مغازه موجود در جزیره گفت: بر اساس دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی تا گذر از دوره تحقیق، شناسایی، ارائه راه حل و تهیه دارو واکسن برای این بیماری پاندمی که بیش از 202 کشور جهان را درگیر عواقب خود کرده، هنوز زمان زیادی باقی است و هر روز هم ابعاد جدیدی از این بیماری کشف می شود که ما باید با همبستگی، هماهنگی در کنار به مراقبت های ویژه و پیشگیرانه ادامه دهیم تا بتوانیم بر ان پیروز شویم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به جمعیت 30 درصدی کسبه جزیره اضافه کرد: این افراد به همراه خانواده های خود دچار افت شدیدی در اقتصاد خانواده و جزیره شده اند و امکان ادامه زندگی بدون فعالیت های کسب و کار به نظر ناممکن می رسد. 

به گفته وی، حضور و بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از توانمندی های جزیره در حوزه بهداشت و درمان، نکته مثبتی برای امکان دریافت مجوز زودهنگام خروج از قرنطینه و بازگشایی برخی از صنوف و کسب و کارهای این منطقه آزاد نسبت به سایر مناطق کشور به همراه داشت که ناشی از عملکرد به موقع سازمان منطقه آزاد قشم در مدیریت بحران، تلاش کادر درمان حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همسویی فعالان اقتصادی و مردم منطقه با سیاست های کنترل و پیشگیری از شیوع کروناویروس بدون هیچ آمار مرگ و میر در جزیره می باشد.

مومنی بر لزوم کمک به اصناف جزیره برای عبور از این بحران با کمترین دغدغه و دل نگرانی بابت رکود اقتصادی حاصل تاکید کرد و افزود: امیدواریم تا با برپایی جلسات همفکری با روسای بانک ها، اداره دارایی و آب و برق به کاهش هزینه های جانبی کمک کرده و شما نیز با توسعه فروش در بستر فضاهای مجازی، چرخ اقتصاد خود و جزیره را تا روزی که بر کروناویروس پیروز شویم، به خوبی بچرخانید.

این مقام عالی با قدردانی از صبوری و همراهی جامعه ادامه داد: ما هرساله شاهد رکود اقتصادی در ایام بعد از نوروز تا گذر از تابستان بوده ایم، اما تلاش داریم تا با برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های متنوع، کنسرت ها و فروش های فوق العاده در ایام پساکرونا رونق را به جزیره بازگردانده و در این مسیر آماده دریافت پیشنهادات شما هستیم.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه که ظهر امروز در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اقدامات این سازمان را در راستای تجهیز فضای درمانی، تهیه اقلام بهداشتی، ضدعفونی سطح جزیره و راه اندازی سامانه کیا جهت کنترل ورود قشموندان به این منطقه برشمرد. در ادامه مدیران مجتمع های تجاری سام و زال، فردوسی، خلیج فارس، الماس، مهتاب، فردوسی، پردیس، سیتی سنتر و بازار قدیم شهر قشم به ارایه گزارشاتی از اقدامات خود جهت ضدعفونی مجتمع ها و توزیع ماسک و دستکش و الزام استفاده از مواد ضدعفونی کننده توسط صنوف فعال، ارایه دادند.

نظر شما