وضعیت بورس امروز ۸ اردیبهشت ۹۹/ شاخص مشغول رکوردزنی است

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۳:۴۰:۳۹
کد خبر: ۹۹۴۲۲۹
وضعیت بورس امروز ۸ اردیبهشت ۹۹/ شاخص مشغول رکوردزنی است
بورس امروز هم شاهد رکورد شکنی شاخص با ورود به کانال 800 هزار واحدی بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) ۲۲ هزار و ۷۲۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۸۲۰ هزار و ۵۳۴ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۲۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۵ هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۳۰۸ واحد رشد به ۲۷۱ هزار و ۷۶۹  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۸۶۲ واحد افزایش به ۱۸۰ هزار و ۵۷۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور ۲۵ هزار و ۸۰۶، شاخص بازار اول ۱۶ هزار و۹۰۶ واحد و شاخص بازار دوم ۴۴ هزار و ۷۶۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۲۰۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۳۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۹ واحد، سرمایه گذاری دارویی تامین (تپیکو) با ۹۶۴ واحد، ، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۵۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۷۲ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۴۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۲۲ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۹۹ واحد، توسعه معادن روی ایران (کروی) با ۹۵ واحد، پدیده شیمی قرن (قرن) با ۸۳ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۷۴ واحد و نفت پارس (شنفت) با ۷۳ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات ایران، گلوکوزان و لیزینگ رایان سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۶۴ میلیون و ۵۱۹ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۲۴۲  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۹ هزار و ۷۷۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۵ هزار و ۶۵۶  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی امید تابان هور (ومهان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)،‌ فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی غدی (شغدیر)، جنرال مکانیک (رنیک) و قاسم ایران (قاسم) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز