وزیر نیرو:

چهلمین سد در دولت تدبیر و امید فردا افتتاح می‌شود/ بهره‌برداری پروژه‌های ایلام به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۱:۳۹:۳۰
کد خبر: ۹۹۵۱۶۸
چهلمین سد در دولت تدبیر و امید فردا افتتاح می‌شود/ بهره‌برداری پروژه‌های ایلام به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان
وزیر نیرو با اشاره به اینکه قطار پویش هر هفته #الف_ب _ایران فردا به ایستگاه استان ایلام می‌رسد، گفت: چهلمین سد دولت تدبیر و امید و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مربوط به وزارت نیرو و پروژه‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی که مرتبط با کاروزارت نیرو است در این استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سد شهدای ایلام چهلمین سدی است که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید که نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز صنعت در استان ایلام و آب شرب با کیفیت این استان دارد.

وی ادامه داد: قطار پویش هر هفته #الف_ب _ایران فردا در ایستگاه استان ایلام متوقف خواهد شد و  یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مربوط به وزارت نیرو و پروژه‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی که مرتبط با کاروزارت نیرو است در این استان افتتاح خواهد شد.

عضو هیات دولت گفت: علاوه بر افتتاح چهلمین سد دولت تدبیر و امید در ایلام ، ۲۲ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فردا در دشت فکه افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آنها جمع شبکه‌های آبیاری زهکشی که مسئولیت اصلی وزارت نیرو است در این دولت به ۳۰۱ هزار هکتار می‌رسد .

اردکانیان ادامه داد: بهره برداری از هر دو هکتارشبکه های آبیاری و زهکشی یک اشتغال مستقیم به همراه دارد و به این ترتیب تا کنون از این محل یکصدو ۵۰ هزار اشتغال فراهم شده ‌است و این روند به خصوص در سال جهش تولیدادامه خواهد داشت .

وی به نقش مهمی که شبکه‌های آبیاری و زهکشی چه شبکه‌های اصلی و چه شبکه‌های فرعی که توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود در افزایش محصولات غذایی و امنیت غذایی  اشاره کرد و گفت:  البته در استان ایلام یک هدف جمعی دیگر که از محل بهره برداری ازاین شبکه ها حاصل خواهد شد، کنترل کانون‌های محلی ریزگردها است که با سبزشدن زمین از این حیث هم موثر است.

وزیر نیرو افزود: هر دو طرح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آنها است که برای این استان بسیار اثرگذار خواهد بود.

اردکانیان ادامه داد: همکاران ما در صنعت آب و برق در کنار کادر درمان مشغول فعالیت هستند وبا توجه به اهمیت مسئله آب در بحث ارتقای سطح بهداشت عمومی سعی می‌شود به بهترین کیفیت آب فراهم شود و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه نیست .

وی گفت: مردم هم که توجه لازم را  در مصرف صحیح دارند تا ما بتوانیم آب با کیفیت را برای مصارف مختلف تامین کنیم در زمینه برق هم همین است.

وزیر نیرو افزود: اما نکته بسیار مهم در رابطه با کرونا در وزارت نیرو وشرکت‌های تابعه  این است که مراقبت های خود ما است از مجموعه واحدهای تولیدی چون یک خدمت شبانه روزی است در همه نیروگاه‌ها ، تصفیه خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ و همه واحدهای دست اندرکار مسئله آب و فاضلاب هستند می بایست در وهله اول پروتکل های بهداشتی دقیقا رعایت شود که کار با هیچ اختلالی مواجه نشود و وضعیت مطلبی هم هست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز