عرضه روزانه گوشت مرغ با قیمت های مصوب ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۵:۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۶۸۴۷
عرضه روزانه گوشت مرغ با قیمت های مصوب ادامه دارد
رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: روزانه حدود ۶۵۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ و ۳۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران توزیع می شود که این روند ادامه دارد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « علیمراد سرافرازی » ضمن یادآوری افزایش ناگهانی قیمت مرغ در بازار افزود: وزارت جهاد کشاورزی و برخی از دستگاه های دیگر برای تنظیم بازار به وزارت صنعت که مسوول اصلی تنظیم بازار است کمک کردند و قیمت مرغ که در میدان بهمن تهران به ۳۵ هزار تومان رسیده بود، به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

وی اضافه کرد: این روند تا متعادل شدن قیمت مرغ در تهران و دیگر شهرستان ها ادامه پیدا خواهد کرد و برای جلوگیری از تشکیل صف در این شرایط کرونایی، با چند استارت آپ نیز هماهنگ شده تا مرغ را درب منزل مردم تحویل دهند.

رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از بازدید سرزده خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از میدان بهمن خبر داد و گفت: با توزیع گسترده هیچ صفی در این میدان وجود نداشت.

کشت فراسرزمینی نهاده های دامی در ۹ کشور

وی با بیان اینکه در کشور به دلیل شرایط اقلیمی و کمبود آب امکان تولید برخی از نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور مانند ذرت که یک گیاه تابستانه است، وجود ندارد، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی طرحی را در دستور کار قرار داده  که در صورت تامین الزامات آن، اجرای آن برای سال آینده با تولید ارقام جدید ذرت و گیاهان کم آب بر مانند ارزن صورت می گیرد.

سرافرازی از کشت فراسرزمینی گفت و عنوان کرد: این اقدام در دستور کار قرار دارد و حداقل با هشت یا نه کشور توسط بخش خصوصی برای کشت فراسرزمینی همکاری می کنیم و تولیدات را وارد کشور می کنند و قصد داریم این ارتباطات را گسترده تر کنیم.

ه گزارش ایرنا، طی دو  هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار سراسر کشور به علت کاهش جوجه ریزی در مهرماه امسال بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شد که بیش از ۴۱ هزار تن آن به کشورهای هدف صادر شده است.

 

نظر شما