وزیر جهاد کشاورزی:

صادرات بخش کشاورزی ۲۲ درصد رشد یافت

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۷:۵۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۲۶۳۳
صادرات بخش کشاورزی ۲۲ درصد رشد یافت
وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات بخش کشاورزی در ۹ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش برنا؛ کاظم خاوازی روز چهارشنبه در بدو ورود به استان خراسان شمالی در فرودگاه شهدای بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود شرایط خاص و شیوع ویروس کرونا، بخش کشاورزی در امر صادرات مثبت و پویا عمل کرده است.
وی افزود: در ۹ ماهه امسال ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی صادر شده است و بر اساس گزارش بانک مرکزی این بخش از تراز مثبت ۴.۴ برخوردار بوده است.
وی به قابلیت های خراسان شمالی در حوزه کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: این استان با تولید ۱۰۰ هزار تن چغندرقند در کشور رتبه ۱۰ را دارد، با تولید ۲۲ هزار تن وش پنبه رتبه پنجم کشور، با ۱۲۳ هزار و ۳۹۲ تن پیاز رتبه هشتم، با تولید ۱۲۳ هزار و ۷۸۷ تن گوجه فرنگی رتبه ۱۳ کشور را دارد و در زمینه نوغانداری و تولید ابریشم نیز رتبه بالایی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: استان خراسان شمالی از نظر کشت گلخانه ای از شاخص های کشوری عقب است که در این خصوص باید تلاش‌های مضاعفی انجام شود.
خاوازی بر لزوم توسعه کشت در اراضی شیبدار این استان تاکید کرد و افزود: خراسان شمالی در بحث اراضی شیب‌دار از ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی برخوردار است که در این خصوص نیز باید کار بیشتری صورت گیرد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت خوداتکایی کشور در تولید روغن گفت؛ کشت دانه های روغنی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است که هم اینک در این استان نیز کشت محصول کاملینا آغاز شده است که توسعه آن می تواند در خودکفایی روغن بسیار تاثیرگذار باشد.

وزیر جهاد کشاورزی امروز در آغاز سفری دو روزه وارد استان خراسان شمالی شد که علاوه بر بررسی وضعیت کشاورزی این خطه و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی این استان، ۱۱ طرح کشاورزی را افتتاح یا کلنگ زنی خواهد کرد.

 

نظر شما