وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی واقعی می‌شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۱۷:۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۲۶۱۷
وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی واقعی می‌شود
رئیس کل سازمان سرمایه گذاری، واقعی شدن سیستم اعلام وضعیت سرمایه خارجی در کشور را از برنامه‌های مهم در راستای تقویت سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برشمرد تا با به ثمر نشستن آن فعالان اقتصادی بتوانند برنامه های خود را بر اساس آمارهای واقعی تنظیم کنند .
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از وزارت اقتصاد؛ علی فکری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این استان، گفت: وظیفه ما به عنوان دولت این است که ظرفیت‌های بالقوه را تبدیل به ظرفیت‌های بالفعل برای جذب سرمایه اعم از داخلی و خارجی کنیم.
وی حوزه حمل و نقل و فرصت ترانزیتی را یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان گلستان دانست و افزود: باید مقدمات استفاده از این ظرفیت هم در خارج از کشور و هم زیرساخت‌های آن در داخل کشور فراهم شود و دولت برای ایفای وظایف خود در این بخش نیازمند همراهی مدیران استانی و مردم است.
وی ظرفیت دیگر بالقوه استان را حوزه کشت و صنعت دانست و گفت:  این استان توانایی جذب سرمایه در این حوزه از منابع مختلف را دارد.
 فکری حوزه سوم را حوزه انرژی و همجواری عنوان کرد و افزود: کشور ما از منابع بالای انرژی برخوردار است و با باز کردن مسیر همکاری دو جانبه با ترکمنستان و تنوع بخشی به این‌ همکاری‌ها امیدواریم استان گلستان اولین بهره بردار از این مسیر باشد .
 رییس کل سازمان سرمایه گذاری درباره برنامه های دولت در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی گفت: ما اقداماتی را در سازمان شروع کرده‌ایم که بعضی از آنها در حال نتیجه دادن است ، یکی از مهم‌ترین اقدامات واقعی شدن سیستم اعلام وضعیت سرمایه خارجی در کشور است تا فعالان اقتصادی بتوانند برنامه های خود را بر اساس آمارهای واقعی تنظیم کنند .
فکری همچنین یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم را توسعه همکاری با کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: اقدامات مثبتی در این زمینه انجام شده و سازمان سرمایه‌گذاری هم به عنوان متولی جذب سرمایه از خارج از کشور به شکل های مختلف برنامه‌هایی را با کشورهای همسایه مثل ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و  روسیه و سایر کشورهای آسیای مرکزی  آغاز کرده که این اقدامات در حال به ثمر نشستن است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز