مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان البرز تشریح کرد:

توصیه های ایمنی برای راه اندازی سیستم های گرمایشی

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۳۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۱۵۷۰
توصیه های ایمنی برای راه اندازی سیستم های گرمایشی
مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان البرز در آستانه شروع فصل سرما و کاهش تدریجی دما توصیه های ایمنی را در خصوص راه اندازی سیستم گرمایشی منازل به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علی اصغر محسنی اظهار کرد: چند روزی است شاهد کاهش دمای هوا هستیم وتغییر اقلیم سبب شده شهروندان نسبت به راه اندازی سیستم گرمایشی منازل خود اقدام کنند.

 

وی افزود: متاسفانه گاها مشاهده شده که در فرایند راه اندازی و بهره برداری از سیستم های گرمایشی همچون بخاری های گاز سوز دقت وتوجه کافی به موارد ایمنی نمی شود و متاسفانه از این ناحیه شاهد حوادث تلخ وبروز تلفات بوده ایم.

محسنی با بیان اینکه توجه به برخی نکات ساده در روند راه اندازی سیستم گرمایشی می تواند خانواده وساکنان را از وقوع حوادث ناگوار دور کند گفت: بارها و بارها موارد ایمنی در هنگام بهره برداری از وسایل گازسوز به شهروندان و مشترکین یادآوری شده با این حال ذکر چند نکته مهم و کلیدی در راه اندازی وسایل گازسوزو گرمایشی ضروری است.

 وی تصریح کرد: اول اینکه قبل از نصب بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شد در عین حال انتهای دودکش ها باید حداقل یک متر از سطح بام فاصله داشته و دارای کلاهک باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان البرز در ادامه گفت: همچنین در نصب دودکش از اجرای پیچ و خم های زیاد و استفاده از زانویی زیاد باید پرهیز کرد واز عبور دادن لوله بخاری از پنجره به شدت خودداری نمود.

وی با تاکید براین نکته که سرد بودن لوله های بخاری علامت کارکرد ناصحیح بخاری است و خطرناک محسوب می شود گفت:از گذاشتن لوله های بخاری در ظروف آب جداً باید خودداری کرد.

محسنی افزود: در صورتی که شعله های آتش آبی نباشد باید آن را جدی گرفت زیرا این نقص ناشی از نرسیدن هوای کافی به بخاری است و احتمال خفگی وجود دارد.

وی در پایان گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و ضرورت بهره مندی همه مشترکان از نعمت گاز ضروری است با رعایت اصل صرفه جویی ، استفاده بهینه از این نعمت خدادادی را برای همگان مهیا کنیم و همچون سال های قبل فصل سرما را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز