رئیس کل دادگستری استان البرز:

تنها ۵۶ درصد پست‌های قضایی البرز متصدی دارد/رتبه نخست البرز از حیث پرونده‌های مسن

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۰۹:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۵۱۸۹
تنها ۵۶ درصد پست‌های قضایی البرز متصدی دارد/رتبه نخست البرز از حیث پرونده‌های مسن
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به وضعیت این استان در حوزه منابع انسانی گفت: تنها 56 درصد پست های قضایی البرز متصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حسین فاضلی هریکندی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان البرز به تشریح آمار شش ماهه نخست سال 99 دادگستری استان پرداخت و گفت: در میانگین ورودی ماهانه هر شعبه، دادگستری استان البرز رتبه دوم کشور را دارد یعنی 34 فقره بیشتر از میانگین کشوری ورودی به هر شعبه وجود دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان رتبه استان البرز در تعداد پرونده های مختومه را دوم کشوری بیان کرد و افزود: بر این اساس در هر شعبه استان البرز تعداد 38 فقره بیشتر از میانگین کشوری مختومه می‌شود که نتیجه تلاش جهادی کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های مسن و مانده با وجود تلاش‌های جهادی کارکنان قضایی و اداری یکی از معضلات دادگستری استان از زمان تاسیس بوده است تصریح کرد: در حال حاضر دادگستری استان از نظر میانگین مانده هر شعبه رتبه نخست کشور را دارد و در هر شعبه 153 فقره بیشتر از میانگین کشوری پرونده مانده داریم که هرچند در دو سه ماه اخیر این تعداد کاهش داشته است ولی همچنان جایگاه مطلوبی در کشور نداریم.

عالی ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز، رتبه استان در تعداد قاضی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت را رتبه ۲۹ کشوری بیان کرد و گفت: البرز اکنون 335 قاضی دارد که بر اساس چارت باید این تعداد 591 قاضی می بود.

وی با بیان اینکه در زمینه کارکنان اداری نیز از تعداد پست های مصوب تنها 47 درصد متصدی دارند از بلاتصدی بودن بیش از 53 درصد این پست ها خبر داد و متذکر شد: از این حیث رتبه ۳۰ کشور را داریم و متاسفانه در برخی از حوزه های قضایی مثل چهارباغ و ساوجبلاغ به ترتیب 12 و 24 درصد پست‌های اداری متصدی دارند و 36 شعبه تنها با یک کارمند اداره می شوند  که این شرایط کار را برای فعالیت قضات  مشکل می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز