رئیس کل دادگستری استان البرز :

اطلاعات مجرمان حرفه ای در استان البرز ثبت می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۳:۳۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۱۱۳۹
اطلاعات مجرمان حرفه ای در استان البرز ثبت می شود
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: تکمیل اطلاعات مجرمان حرفه‌ای در سامانه «ساما» در پایش و کنترل مجرمان نقش مهمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اولین نشست ستاد استانی کنترل مجرمان با محوریت اجرای «دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار» با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرماندهی انتظامی استان، مدیران کل اطلاعات و زندان‌های استان و معاون استاندار البرز صبح امروز دوشنبه برگزار شد.

در این نشست که با هدف هماهنگی برای اجرای مفاد این دستورالعمل و نحوه همکاری دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات در سامانه اطلاعات موثر اشخاص«ساما» برگزار شد حسین فاضلی هریکندی اجرای این دستورالعمل را با توجه به اینکه یکی از موارد ابلاغی بر اساس قانون و در راستای ماموریت‌های قوه قضائیه بر اساس بند 5 اصل 156 قانون اساسی است الزام آور دانست و تصریح کرد: این دستورالعمل نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم و اقدام در این زمینه،اختصاص به قوه قضائیه ندارد و به تعبیر رئیس محترم قوه قضائیه هیچ دستگاهی در کشور وجود ندارد که وظیفه ای در خصوص پیشگیری از وقوع جرم نداشته باشد، متذکر شد: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند فعالیت همه دستگاه‌ها در چارچوب وظایف قانونی و محوله است؛ برای نمونه در مورد جرم سرقت یک اصل پذیرفته شده است که وقوع آن صرفا با اعمال مجازات زندان کاهش نخواهد داشت بلکه زمانی کاهش می‌یابد که با اقدامات هماهنگ دستگاه های متولی از قبیل ایجاد شغل، درآمد مناسب و اقدامات فرهنگی و نظایر آن همراه باشد.

وی با ابراز امیدواری بر اینکه تکمیل اطلاعات مجرمان حرفه‌ای در سامانه «ساما» در پایش و کنترل مجرمان نقش مهمی خواهد داشت بیان کرد: کنترل بر اساس داده‌های این سامانه مربوط به دوره قبل از اتمام مدت محکومیت است اما پایش، دوران پس از آزادی محکوم را در بر خواهد گرفت.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان، تشکیل «قرارگاه مقابله با جرایم خاص» را اقدامی مهم در راستای اجرای «دستورالعمل اجرایی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار» دانست و متذکر شد: اقدامات این قرارگاه با دستورالعمل مرتبط بوده و جزو مصادیق مطرح شده در قرارگاه است.

وی اضافه کرد: داشتن اطلاعات جامع و سوابق متهم می‌تواند در علمکرد «قرارگاه مقابله با جرایم خاص» بسیار تاثیرگذار باشد و در پایش و رصد محکومان و مجرمان نقش مهمی را ایفا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز