یادداشت،

مصائب ورزش در سال کرونا زده ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۳۰ - ۰۸:۵۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۴۸۸۶
مصائب ورزش در سال کرونا زده ۹۹
سال 1399 در حالی به پایان می رسد که ویروس منحوس کرونا هفته ها و ماه های طولانی است که بر سر مردم ایران و جهان سایه افکنده و آنها را در پرداختن به بسیاری از کارها و فعالیت ها محدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در کنار آسیب جدی مشاغل مختلف و کسب وکارها ورزش از جمله حوزه هایی بود که بیشترین لطمه را از ویروس ناشناخته و مرموز کووید 19 خورد و سالی کابوس وار را برای خانواده بزرگ ورزش رقم زد.

در ایران نیزهمانند دیگر نقاط دنیا بخش بسیاری از فعالیت های ورزشی در سال 99 متاثر از این بلای نوظهور دچار رخوت و رکود شد و نان خیلی ها که از ورزش ارتزاق می کردند را به نوعی آجر کرد.

باشگاه های ورزشی ماه ها تعطیل شدند و اقتصاد پیرامون آن دچار آسیب جدی شد. مربیان بسیاری به جبر این ویروس ونبود کلاس های آموزشی بیکار شدند و به سراغ مشاغل کاذب رفتند و بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی با رکود ایجاد شده مجبور به حراج وسایل و تجهیزات خود ودر نهایت تعطیلی باشگاه ها شدند.

آنچه بیش از این بلای خانمان سوز خانواده ورزش را آزار داد عدم توجه کافی  به نیاز کسانی بود که هم برای سلامت جامعه زحمت می کشیدند و هم چرخ معیشت خود را می چرخاندند.

قشری که ماه های متمادی در دایره تصمیمات کلان کشور در حوزه کرونا دیده نشد و زمانی هم که تا حدودی فرصت فعالیت ایجاد شد انگیزه و بستری برای آغاز دوباره مهیا نبود وخیلی از نونهالان و نوجوانان از صرافت ورزش کردن و فعالیت بدنی افتاده بودند و به سرگرمی های فضای مجازی پناه برده بودند.

ورزش در کنار حوزه گردشگری،فرهنگ وهنر و برخی مشاغل دیگر بیشتری لطمه را از ویروس منحوس کرونا خورد و به زعم خیلی از کارشناسان سالها زمان می برد تا این حجم از تخریب و آسیب را بتوان جبران کرد.

سال کابوس وار 99 گذشت و خیلی ها دیگر نه مربی اند ، نه باشگاهی را اداره می کنند و نه دیگر نان خود را از سفره ورزش می برند و جای تاسف آنکه سالها زمان خواهد برد تا این تکه بزرگ جدا شده از ورزش ترمیم وجایگزین شود.

با همه آنچه گفته شد ضرورت دارد تا متولیان امر  اجازه ندهند بدنه ورزش بیش از این نحیف شود و این مهم در سایه جدی تر گرفته شدن حوزه ورزش و خانواده بزرگ آن در سال پیش رو رقم خواهد خورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز