یادداشت روز؛

نفس‌های گل ریحان به شماره افتاد/ هیچکس به داد فوتبال البرز نرسید!

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۸:۵۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۹۹۸۹
نفس‌های گل ریحان به شماره افتاد/ هیچکس به داد فوتبال البرز نرسید!
نتایج درخشان گل ریحان در دو فصل اخیر این نوید را می‌داد که فوتبال البرز به شخصیت جدیدی دست پیدا کرده و چه بسا این تیم بتواند خاطرات بهمنِ دوست داشتنی را در کرج زنده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، پس از بدشانسی گل ریحان با مجتبی حسینی در مسیر صعود به لیگ برتر و جدایی عجیب و غریب محمد نصرتی در فصل بعد گویا روزگار خوش نماینده البرز به پایان رسید و آن ها روند نزولی را به سرعت آغاز کردند.

انگشت اتهام بسوی کیست؟

به راستی اگر یک سوم مشکلات و دردسرهای گل ریحان و فوتبال البرز در یکی از استان های صاحب فوتبال مثل گیلان، شیراز، خوزستان یا هرکجای دیگر رخ می‌داد تمامی مسئولین سیاسی و ورزشی شهر جهت رفع موانع بسیج می‌شدند اما چرا کسی در کرج به داد گل ریحان نرسید؟

آیا مسئولین سیاسی و اجتماعی در بحث اسکان، تغذیه، حمل و نقل یا حتی موارد پیش پا افتاده تر نمی‌توانستند از جایگاه خود استفاده کنند و حامی تنها نماینده استان در لیگ یک باشند؟

تا این لحظه به نظر نمی‌رسد حتی یکبار مسئولین بلند پایه البرز جهت تماشای بازی های گل ریحان به ورزشگاه انقلاب آمده باشند چه برسد به اینکه بخواهند دغدغه فوتبال این استان را داشته باشند و برای رفع مشکلات خود را به هر آب و آتشی بزنند.

اما بی انصافی است اگر بخواهیم یک طرفه قضاوت کنیم و این ادعا را داشته باشیم که اگر استاندار حامی گل ریحان بود امروز سهم آن‌ها بیش از ۳ پیروزی در ۲۲ بازی بود!

قطعا درون باشگاه اتفاقات ریز و درشتی رخ داد که در راس آن‌ها مدیریت باشگاه قرار داشت. مدیری که از شخصیت قابل احترامی برخوردار بود اما برای فوتبال ساخته نشده بود و کاش به همان کارشناسی های دلنشین مسائل سیاسی در شبکه خبر بسنده می‌کرد.

عدم وجود منابع مالی کافی و البته تغییرات پی در پی کادر فنی از همان ابتدای فصل نشان داد که این تیم هیچ برنامه ای برای لیگ یک ندارد و همه چیز قرار است مثل همان لحظاتی که میثم منیعی در دیدار با مس توپ ها را عمدا یا سهوا روانه میدان می‌کرد برای گل ریحان سپری شود.

حقیقتا به ماندن گل ریحان در لیگ یک با وضعیت کنونی امید چندانی نیست و شواهد نشان می‌دهد گل ریحان هم مثل سایپا و شهدای رزکان قربانی کج سلیقگی مسئولین و آرزوهای جوانان البرزی نیز فدای بی تدبیری مدیران بیگانه با ورزش شده است.

سایپا از کرج دلزده شد و به تهران برگشت، شهدای رزکان که جوانان زیادی را از کوچه و خیابان به ورزشگاه انقلاب می کشاند به دسته ۳ سقوط کرد و گل ریحان هم که می توانست نماینده لیگ برتری استان باشد در آستانه سقوط و یا حتی انحلال قرار گرفته است.

البته کیفیت فنی تیم ها جای بحث دارد اما "شهر و استان" می توانستند در حد توان خود حامی فوتبال البرز باشند که نبودند. نبودند و دیگر هیچ انتظاری از مسئولین نیست جز اینکه در  مواقع نیاز مثل انتخابات دیگر حرفی از ورزش و جوانان نزنند.

 

نظر شما