استاندار البرز خبرداد:

"ساوجبلاغ" منطقه ویژه اقتصادی می شود

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۹:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۳۷۲
ساوجبلاغ منطقه ویژه اقتصادی می شود
استاندار البرز گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ساوجبلاغ با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان البرز از قطعی شدن ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ساوجبلاغ در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی با بیان این خبر، اظهار کرد: روز گذشته اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نشستی در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ساوجبلاغ موافقت خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: این موضوع از مدت ها پیش مورد مطالبه بوده و در دست بررسی قرار داشت.

شهبازی گفت: در جلسه روز گذشته ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی، مورد تصویب قرار گرفت و به این ترتیب با رای اعضای  مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ساوجبلاغ در استان البرز تصویب شد.

لازم به ذکر است که البرز علاوه بر اینکه قطب علم و فناوری کشور است، قطب تولید دارو، مواد غذایی و قطعات خودرو در کشور محسوب می شود و از سوی دیگر بیش از ۱۵۰ برند ملی که بخش بزرگی از آن در شهرک صنعتی ساوجبلاغ قرار دارد نیز در دل خود جای داده است و در مجموع بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان فعالیت دارند.

همچنین، منطقه ویژه اقتصادی عبارت است از محدوده جغرافیایی معین در مبادی ورودی یا در درون کشور که به هدف جذب سرمایه های داخلی و خارجی و همینطور به وجود آمدن عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی به وجود می آیند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز