هنوز مورد کرونای دلتا در این استان نزدیک تهران مشاهده نشده است!

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۴۵۱۳
هنوز مورد کرونای دلتا در این استان نزدیک تهران مشاهده نشده است!
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه در استان البرز هیچ موردی از ویروس کرونای دلتا مشاهده نشده است ، گفت: تعداد بستری‌ها با شیب ملایم در حال افزایش و تعداد مراجعات بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان افزایش یافته است و با شیب ملایم وارد پیک پنجم شدیم.

به گزارش برنا؛ جواد معظمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان البرز، گفت: متاسفانه با شیب ملایم  وارد پیک پنجم کرونا شدیم، تعدادبستری‌ها به صورت ملایم در حال افزایش است و تعداد مراجعات به مراکز درمانی افزایش یافته است و مجموع آمارها روند افزایشی و پیک پنجم را نشان می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: در این راستا امروز وضعیت تخت‌های بیمارستانی و مراقبت های ویژه در بیمارستان های دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در صورتی که با پیک پیش رونده مواجه شدیم بتوانیم با آن مقابله کنیم.

وی یادآور شد: کرونا بیماری سختی است که نه تنها در زمان بیماری، بلکه ماه‌ها پس از آن بیمار را درگیر مشکلات و آسیب‌های جدی می‌کند. بنا بر این از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنم رعایت موارد بهداشتی را به صورت ویژه مد نظر قرار دهند. فاصله اجتماعی را رعایت و دورهمی‌ها را در هر شرایطی تا زمانی که استان البرز در وضعیت قرمز است، تعطیل کنند و زدن ماسک و شستشوی دست‌ها را فراموش نکنند.

این مقام مسؤول بیان کرد: در استان البرز هیچ موردی از ویروس کرونای دلتا مشاهده نشده است؛  اما این ویروس نسبت به موارد قبلی، قدرت سرایت  بسیار  بیشتری دارد و رعایت فاصله ۲ تا ۳ متری برای آن کافی نیست و رعایت موارد بهداشتی را بیش از گذشته می‌طلبد.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در البرز گفت: روند واکسیناسیون در استان مثل سایر نقاط  کشور کند شده بود اما از دو روز گذشته، روند آن روبه افزایش است و همه افراد بالای ۷۰ سال و همه کادر درمانی جامانده از واکسیناسیون را فراخوان دادیم. به گفته وزیر بهداشت از امروز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دوز واکسن روزانه در سطح کشور تزریق می‌شود که بخشی از آن سهم استان البرز است.

معظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات سراسری نظام پزشکی ۲۵ تیرماه در کل کشور، افزود: در استان البرز نیز پیش بینی‌های لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده و آمادگی کامل وجود دارد. ۶ گروه مختلف از جمله پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماما ها و ... که  دارای کد نظامپزشکی هستند می‌توانند در رای گیری شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در استان البرز یک صندوق ثابت و دو صندوق سیار پیش بینی شده که صندوق سیار  بیمارستان‍‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی البرز در پایان یادآور شد: سازمان نظام پزشکی یک سازمان صنفی است و همه حقوق، برنامه‌ها، امور اجتماعی، بررسی خطاها و پرونده‌های پزشکی و مسائل مربوط به ۶ گروه مختلف تحت پوشش در نظام پزشکی انجام می‌شود و مجموعه اموری که به این صنف مربوط است در سازمان نظام پزشکی سیاست گذاری، برنامه ریزی و بررسی می‌شود.‌

 

نظر شما