دانشکده های هنر و کارآفرینی در دانشگاه آزاد کرج ایجاد می شود

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۶:۳۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۹۱۴۱
دانشکده های هنر و کارآفرینی در دانشگاه آزاد کرج ایجاد می شود
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ستان البرز با تشریح اهم برنامه های آینده این دانشگاه گفت: در سال آینده دانشکده های جدید از جمله هنر و کارآفرینی در واحد کرج راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز،حسین کلانتری عصر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۶ هزار دانشجو در واحد کرج ،۳۶۰۰ دانشجو در هشتگرد و تعداد ۵۸۰ دانشجو در نظرآباد به تحصیل میپردازند.

وی گفت: سیاست های کلی دانشگاه آزاد برگرفته از سیاست های کلی نظام، مقام معظم رهبری و بر مبنای نقشه جامع کشور، برنامه های توسعه ای کشور است و کل سیاست های ما بر این مبنا است.

کلانتری تاکید کرد: در البرز نیز چراغ راه ما بر مبنای سند آمایش است و بر مبنای سند ۵ ساله دانشگاه حرکت خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: بحث پژوهش و نوآوری همواره در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته و همینطور حرکت بر مبنای نیازهای جامعه همواره حرکت و برنامه ریزی کرده ایم و پروژه های دانشجویی بر مبنای نیازهای استان پروژه های دانشجویی تعریف می شود.

وی تصریح کرد: در البرز ۲ واحد هشتگرد و نظرآباد مورد توسعه قرار گرفته و همچنین یک دانشگاه را چندی پیش در فردیس کلنگ زده ایم و در اشتهارد در برنامه هایمان ایجاد یک دانشگاه را مدنظر داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد استان البرز بیان کرد: در حوزه آموزش برنامه های،بسیار خوبی داریم و در بحث آسیب های،اجتماعی و خرده فرهنگ ها و... دارای ظرفیت های بسیار خوبی هستیم و به عنوان استان قطب علم و فن آوری مطرح می باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف اظهار کرد: در طرح آمایش که تهیه شده برنامه هایمان را تدوین کرده ایم که در طی ۲ سال اجرا خواهد شد.همچنین تعریف و طراحی دانشکده های موضوعی در حوزه علوم انسانی، و هنر مدنظر ما بوده که یکی از دانشکده ها که در این زمینه به زودی تاسیس خواهد شد، دانشکده موضوعی کارآفرینی است.

وی اشاره کرد: همچنین ایجاد دانشکده هنر و تمدن اسلامی،دانشکده هنر و ارتباطات اجتماعی و ... از آن جمله است.

کلانتری گفت: بازنگری و پایش رشته ها حتما باید مورد انجام گیرد و رشته ها و مقاطع جدیدی به زودی ایجاد خواهد شد. 

وی خبر داد: مجوز های لازم برای ایجاد رشته روانشناسی بالینی نیز،کسب شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: در تلاش،برای جذب دانشجوی بین الملل هستیم که این‌ تعداد را به ۲ هزار نفر برسانیم. 

وی با بیان این‌مهم که گسترش روابط بین المللی یکی،از دیگر برنامه های دانشگاه بوده و از دیگر اولویت های دیگر دانشگاه آزاد در این زمینه جذب نخبگان است.

این مسوول با بیان این مهم که اخیرا اتفاقات بسیار خوبی در سیستم‌پژوهش ،فن آوری و در موضوع سراهای نوآوری بوجود آمده است اظهار کرد: در هر سرای نوآوری ۵ شرکت خصوصی مستقر خواهند شد و افرادی، در آن حاضر خواهند شد که نخبه بوده و دارای تجربه اند.

تاسیس مرکز پروهش و معماری و بازآفرینی شهری با همکاری شهرداری کرج،ایجاد خانه خلاق در حوزه های،مختلف و مشاغل خانگی از دیگر مواردی بود که سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بدان اشاره کرده و بیان کرد: دانشکده کشاورزی نیز که فعلا کارامدی اش باید بیش از پیش افزایش یابد به زودی در آن دانشکده علوم و فن آوری های نوین دانشکده کشاورزی راه اندازی می شود و از حالت گذشته خارج و رشته های،جدید بر اساس امایش استان باید بدان اضافه شود.

همچنین ایجاد سرای نوآوری،سلامت کار، سرای نوآوری محصولات سبز، سرای، نوآوری محصولات ارگانیک،ایجاد مرکز تعالی کسب و کار 

ایجاد برج فن آوری، در دانشگاه که دفاتر شرکت ها را برای ارتباط، با صنعت در دانشگاه داشته باشیم،توسعه و گسترش پژوهشکده ها که پژوهشگاه شود از دیگر مواردی بود که این مسوول بدان اشاره کرد.

دکتر کلانتری در پایان تصریح کرد: متاسفانه مرکز رشد دانشگاه ضعیف است و باید تقویت شود.

انتهای پیام

نظر شما