"عشق" ؛ اولین قربانیِ جنگ

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۰:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۲۵۰۶۸
عشق ؛ اولین قربانیِ جنگ
انسیه معماریان؛ نویسنده و مدرس دانشگاه

جنگ جهانی دوم، بیش از هشتاد سال پیش، در حالی اتفاق افتاد که حدود ۲۵ سال از آغاز جنگ جهانی اول می گذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، در این جنگ که بزرگ ترین و ویران کننده ترین جنگ در طول تاریخ بشریت به شمار می رود، بیش از صد میلیون نفر جنگیدند و در نهایت تعداد کشته های آن، بیش از هفتاد میلیون نفر تخمین زده شد.

اما سوال اینجاست که آیا آمار اعلام شده ی قربانیان جنگ، واقعی است؟!

با بررسی کوتاه و گذرای پیامدهای ویرانگری که این جنگ برای کشورهای درگیر آن و حتی کشورهای بی طرف داشت، باید پذیرفت که ارائه ی آمار قربانیان جنگ، به اندکی تامل نیاز دارد.

در این جنگ جهانی، اقشار و طبقه های مختلف بشر از مرد و زن، به گونه ای مشارکت داشتند؛ مردان، به میدان جنگ اعزام شدند و زنان، برای تامین نیروی کار، به عرصه ی کار و صنعت ورود کردند.

در این زمان، میلیون ها جوان به طور اجباری از عزیزان خود جدا شدند.

تصاویری که از آخرین بوسه های سربازان بر گونه های خیس از اشک معشوقه هایشان منتشر شده، گویای پریشانی و رنج انسان است؛ در هنگامه ی رویدادی ویرانگر که او را ناگزیر از انتخاب می کند.

علاوه بر سربازانی که به جنگ اعزام شدند و عاشقانه هایشان را در صندوق قلب های خود به میدان جنگ بردند، زنانی که روزها و شب های بسیاری را در هاله ای از ابهام و درد انتظار گذراندند نیز به نوعی قربانیان جنگ بودند؛ جنگی که تمام عیار بود و آمده بود تا به غیر از جان انسان ها، احساسات و عواطف آنها را نیز نشانه رود و جهان را از گرمای عشق، خالی کند.

و حالا ... پس از حدود بیست سال، #تجاوز_روسیه_به_اوکراین و اعزام سربازان اوکراینی به جبهه های جنگ، یادآور پیامدهای غم انگیز جنگ هایی است که در طول تاریخ به وقوع پیوسته اند و عاشقانه های بسیاری را ناتمام گذارده و سیاه پوش کرده اند.

بر همین اساس می توان به جرات اذعان کرد که "عشق" اولین قربانی جنگ است و سیاست مداران جهان، با دست بستن و سر بریدن آن، دنیا را به جای تاریک تر، وحشتناک تر و سردتری تبدیل خواهند کرد؛ بی توجه به این که در نهایت، خود نیز در زمهریر بی انتهای آن گرفتار خواهند شد.

باشد که روزی رهبرانی بر جهان مسلط شوند که علاوه بر سیاست، عشق ورزیدن به نوع انسان را نیز آموخته باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز