معاون سیاسی وزیر کشور:

مردم از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای رضایت دارند

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۷:۳۷
کد خبر: ۲۷۶۰۱۷
مردم از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای رضایت دارند
روزی که دولت کار خود را آغاز کرد، رشد اقتصادی منفی 5.6 درصد بود و با کمک و یاری مردم امروز رشد مثبت اقتصادی را داریم و اکنون به پایین تر از 4 درصد رسیده است.

نشست مشترک معاون سیاسی وزیر کشور با استاندار، معاونان فرمانداران، مدیران کل استاندار و بخشداران استان البرز  در کرج برگزار شد.

محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور، در این نشست با تاکید بر ایجاد نشاط سیاسی در کشور به ویژه در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری گفت: نشاط سیاسی در سایه وفاق احزاب و قانونمندی آنها حاصل می شود.

وی  با بیان اینکه برای  توسعه سیاسی و نشاط سیاسی باید تلاش شود، اظهار داشت: ما اگر بخواهیم در کشور اصولی حرکت کنیم باید دامنه احزاب را هر چه وسیعتر کنیم و احزاب را در مسیر حرکت قانونی هدایت کنیم.

مقیمی با تاکید آن که می بایست نشاط سیاسی بر کشور حاکم شود، گفت: وظیفه داریم از همه حرکت های قانونی، سیاسی، اجتماعی احزاب حمایت کنیم؛ خواه افرادی که از حامیان دولت حمایت و خواه آنهایی که دولت را  نقد می کنند.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم جامعه به خوبی اداره شود و نشاط سیاسی در کشور حاکم شود، باید یکدیگر را تحمل کرده و نقاط مشترک را بیشتر تقویت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه البرز استان تازه تاسیس است و نیازهایش با استان های دیگر متفاوت است ، گفت: البرز به لحاظ تنوع قومیتی و سیاسی شرایط خاص و ویژه ای دارد و امیدواریم با تدابیر مرکز، در این مقطع شاهد نشاط سیاسی در استان البرز باشیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی ادامه داد: مشکلات استان با قید فوریت در یکی از جلسات شورای معاونین وزارت کشور مطرح و کمبودهای استان در آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به قول و قرارهای دولت تدبیر و امید در استان ها گفت: این وعده ها در استان ها باید با پیگیری به نتیجه برسد و امیدی که در دل مردم جهت بهتر شدن شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد شده، می‎‎بایست توسط کارگزاران دولت و با کمک و با پشتیبانی مردم به نتیجه برسد.

وی  افزود: امروز وظایفی برعهده تک تک ما قرار دارد و باید از این فرصت حداکثر استفاده را برای خدمت به مردم به کار ببرید  و کارهایی که بر عهده‎‎مان گذاشته شده است را به نحو شایسته و مطلوب به انجام برسانیم؛ البته شرایط، هم از نظر داخلی و هم از نظر بین‏‏‌المللی و خارجی شرایط خاصی است.

مقیمی افزود: دولت قدم‎‎های بسیار بزرگی را در رابطه با سیاست‎‎های خارجی برداشته و توانسته با اکثر کشورهای دنیا ارتباطات فعال‏‏ تری را ایجاد کند و در ارتباط با گروه 1+5 و مذاکراتی که انجام می‏‏‌شود، وزارت امور خارجه و دیپلمات‎‎های کشورمان به خوبی از عهده یکی از بزرگترین کارهای سیاست‎‎های خارجی برآیند.

وی ادامه داد: این برای اولین بار است که دیپلمات‎‎های ما توانستند با اقتدار از حقوق ملت ایران پاسداری کنند، که از این رو باید صمیمانه از آنها قدردانی کنیم و از دولت که شجاعانه در این جلسات شرکت کرده و از کیان جمهوری اسلامی ایران و از حقوق مردم دفاع کرده است تشکر کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: وضع موجود حکایت از رضایت و حمایت مردم از عملکرد تیم مذاکره کننده دارد.

مقیمی افزود: در ارتباط با سیاست داخلی دولت روش اعتدالی خود را دنبال می‏‏‌کند و تلاش دارد که از همه نیروهای معتدل استفاده و اقتصاد کشور را متحول نماید و در ارتباط با مسائل فرهنگی قدم‏‏ های بزرگی را بردارد و همچنین تلاش می‎‎کند مشکلات اجتماعی را حل و فصل و نارسایی‎‎ها و چالش‏‏ های اجتماعی را که در کشور است به حداقل برساند.

وی تصریح کرد: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد، رشد اقتصادی منفی 5/6 درصد بود و با کمک و یاری مردم امروز رشد مثبت اقتصادی را داریم و اکنون به پائین تر از 4 درصد رسیده است.

مقیمی با اشاره به تلاش های دولت برای مهار تورم اظهار داشت: دولت تورم 43 درصد را به 15 درصد رساند که نشان‎دهنده مجموعه تلاش‎‎هایی است که دولتمردان در استان‎‎های مختلف به عمل آوردند که امروز نتیجه کار را می‌بینیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در این رابطه به مدیران توصیه کرد: مدیران استانی باید برای رسیدن به اقتصادی پویا و مقاوم در مقابل همه تهدیدات و عملی کردن سیاست‎‎های اقتصاد مقاومتی توجه لازم را داشته باشند.

وی  در ادامه تصریح کرد: همه امید دولت این است که کارگزاران دولت در استان ها برنامه‎ریزی‎‎های اساسی برای تحقق برنامه‎‎ها داشته باشند و خوشبختانه در گزارشی که امروز در این نشست ارائه کردند توجه به تک تک این مسائل دیده شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: یکی از مهمترین کارهایی که باید این دولت انجام دهد، برگزاری این انتخابات است و خوشبختانه همه گروه‎‎ها و احزاب و مجموعه‎‎های سیاسی کشور در حال آماده شدن برای برگزاری یک انتخابات بسیار شکوهمند هستند.

وی تاکید کرد: تلاش ما به عنوان دولت باید این باشد که راه را برای همه کسانی که در خودشان این آمادگی را می بینند تا به عنوان داوطلب در انتخابات حضور پیدا کنند باز کنیم و همه تلاشمان را بکار گیریم تا مردم بتوانند به راحتی رای خود را به صندوق بیاندازند و از امروز تلاش کنیم که امکانات دولتی و امکاناتی که از بیت المال تهیه شده و تریبون ها و همه امکاناتی که در اختیار دولت و نهادهای عمومی و نهادهای انقلابی است، له یا علیه هیچ داوطلبی به کار گرفته نشود چرا که طبق قانون این گونه اعمال خلاف است.

مقیمی گفت: باید تلاش کنیم که سال جاری ، سالی پرنشاط برای جامعه باشد و نشاط سیاسی را برقرار کنیم و اجازه بدهیم افراد و احزاب و گروه‎‎های سیاسی در چارچوب قانون دیدگاه‎‎های خود را مطرح و فعالیت‌های خود را ارائه دهند و مردم را برای ورود به انتخابات و انجام فعالیتهای سیاسی تشویق کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در انتخاب فرمانداران سخت گیری زیادی وجود دارد، بدان علت است که  در صدد انتخاب مدیران کارآمد می باشیم که بتوانند مشکلات مردم را حل نمایند و با انتخاب مدیران کارآمد کمبودهای و عقب ماندگی های با حضور مدیران توانمند حل می شود.

به گفته وی، فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان دولت در خط اول جبهه کار قرار دارند و دولت همه امیدش این است که سیاست ها و برنامه های دولت  را با موفقیت به پیش ببرید و از نظرات افراد به خوبی استقبال و استفاده نمایید.

وی گفت: به عنوان نماینده عالی دولت رئیس شوراهایی هستید که در شهرستان برگزار می گردد با اقتدار تصمیم بگیرید و مشکلات مردم را حل کنید و دیدگاه ها، نظرها و عملکرد دولت را برای مردم بیان کنید.

وی تاکید کرد: کار مهم فرمانداران و بخشداران، رابطه صمیمی و خوب با مردم است.

مقیمی به افزایش کارائی دستگاه ها، استفاده بهینه از منابع و امکانات، تحقق سیاست های عمومی و برنامه های توسعه، ایجاد امنیت و آرامش، نشاط عمومی، پاسخگویی شفاف به مردم، زمینه سازی مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی و سیاسی جامعه و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات ونظارت برپروژه های عمرانی و رعایت نظم و مقررات اداری به فرمانداران تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز