شهردار کرج:

آگاهی مردم نقش بسزایی در مدیریت بحران دارد

۱۳۹۴/۰۲/۲۶ - ۱۶:۵۰:۴۱
کد خبر: ۲۸۵۴۲۶
آگاهی مردم نقش بسزایی در مدیریت بحران دارد
شهرداریها علاوه بر خدماتی که در شرایط عادی ارائه می دهند، مسئول ارائه خدماتی در شرایط بحرانی هستند که برنامه ریزی و نظارت بر ساخت و سازهای استاندارد و ایمن نمونه مهم آن می باشد.

 

   شهردار کرج اعلام کرد: استانداردسازی و پیروی از مقررات شهرسازی در ساخت و سازهای شهری، پیش نیاز اقدامات پیش بینی شده در مدیریت بحران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، علی ترکاشوند  با تاکید بر اینکه رشد ساخت و سازهای بی رویه تهدید منافع شهر و شهروندان را به همراه دارد، آن را عامل عدم ایمنی جان و مال همشهریان در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی و غیر طبیعی دانست و گفت: ساختن شهری ایمن و سالم تنها رسالتی متوجه مدیریت شهری و دست اندرکاران شهرداری نیست بلکه تمام اقشار جامعه باید با حرکت در مسیر قانونمداری و عمل به وظایف شهروندی خویش، شهر را در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار دهند. 

این مسئول با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداریها مصوب سال ١٣٣٤ این سازمان عهده دار اجرای مسئولیتهای مختلفی در شهر است که خدمات ایمنی، عمران شهری، حمل و نقل شهری، مدیریت پسماند و ... از جمله آنها می باشد، تصریح کرد: علاوه بر آنچه گفته شد، شهرداریها علاوه بر خدماتی که در شرایط عادی ارائه می دهند، مسئول ارائه خدماتی در شرایط بحرانی هستند که برنامه ریزی و نظارت بر ساخت و سازهای استاندارد و ایمن نمونه مهم آن می باشد.

ترکاشوند با اشاره به نقش معاونت شهرسازی و معماری در ساماندهی امور مربوط به ساخت و سازهای شهری، بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای ساخت و سازهای شهری از وظایف مهمی است که این حوزه عهده دار انجام آن است؛ بر این اساس می توان به تهیه و اجرای طرح هایی که خروجی آن اجرای بهینه و ایمن ساخت و سازهای شهری است، اشاره کرد. البته تاکنون اقدامات متعددی در قالب برگزاری همایش های تخصصی، کارگروه ها، کلاسهای آموزشی با هدف تبیین و اجرایی کردن برنامه ها و سیاستهای مرتبط با ساخت و سازهای قانونی از سوی معاونت شهرسازی شهرداری کرج انجام شده است که نقش بسزایی در تحقق اهداف شهرسازی ایمن و ایده آل داشته است.

شهردار کرج، بر ضرورت برنامه ریزی های پیشگیرانه با هدف کاهش پیامد بحرانهای احتمالی در شهر تاکید کرد و افزود: باید در راستای تحقق اقدامات پیشگیرانه در زمان روز بحرانهای احتمالی نسبت به تهیه امکانات، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز جهت مقابله با حوادث اقدام کرد.

ترکاشوند از جمله اقدامات اثر گذار بر مدیریت بحران را ارائه آموزشهای همگانی مبنی بر پیش بینی و پیشگیری و کاهش اثرات ناشی از اتفاق و حوادث غیر مترقبه ذکر و عنوان کرد: آگاهی مردم نقش بسزایی در مدیریت بحران و کاهش اثرات و تبعات منفی حاصل از بروز یک اتفاق پیش بینی نشده دارد.

وی، نقش و جایگاه کنونی شهرداریها در مدیریت بحران را یادآور شد و افزود: ارائه راهبردها و راهکارهایی جهت تقویت و پررنگ نمودن نقش و جایگاه این سازمان در کنترل بحران همچنین تلاش جدی برای ارائه الگویی که موجب توسعه خدمت رسانی در این عرصه می شود امری ضروری است که باید جدی تلقی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز