زبان هنر بهترین بیان برای معانی بلند است

۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۱۴:۳۸:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۲۲۴
زبان هنر بهترین بیان برای معانی بلند است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت : امسال سال تئاتر نامیده شده، متاسفم بگویم که استان البرز نه سالن استاندار دارد، و نه متولی که در این خصوص اعمال نظر کند

 

         

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت : موسیقی بیان احساسات و نتیجه گرفتن از این ابزار در انتقال پیام ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از  کرج، سید موسی حسینی کاشانی، در آئین اختتامیه جشنواره موسیقی نوای البرز، خطاب به جمع هنرمندان با اعتقاد به انگیزه هسته ای موسیقی در بین هنرمندان، با قرائت شعری با قالب طنز که سروده خود وی بود، گفت: امروز اگر حمایت آن طور که باید از شورا و شهرداری در عرصه فرهنگی نداریم، معتقدیم به خود اداره کل فرهنگ و ارشاد برمی گردد که آن چنان که باید در راستای برنامه های فرهنگی خود و بیان آن به دستگاه های اجرایی موفق نبوده است.

این مسئول افزود: طی سال گذشته قریب بیش از 40 برنامه فرهنگی در سالن فرهنگی سیروس صابر اداره کل استان البرز برگزار شده است، که از توانایی و اهتمام به برپایی برنامه های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: موسیقی تاثیر بسزایی در اثرگذاری در دورن مخاطب دارد، با شعر در قالب موسیقی بتوانیم عمق احساسات را بیان کنیم، احساساتی که برگرفته از حس شادی، خشم و احساس های متفاوت دیگر است.

این مسئول با بیان این مطلب که بسیاری از خاطرات شیرین و تلخ زندگی ما با موسیقی عجین شده است، بیان کرد: موسیقی بیان احساسات و نتیجه گرفتن از این ابزار در انتقال پیام ها است.

موسیقی با سمت و سوی حقیقی تاثیرگذار است

مهندس کاشانی با در نظر گرفتن قداست های هنر در قالب های مختلف و تعیین هر ظرف برای مظروف اظهار کرد: حقیقت واحدی که باید به آن باور داشت، قداست هنر است، به عنوان مثال غزل قداست دارد، هر چیزی را نباید در قالب غزل آورد، و همین طور در قالب های دیگر هنر باید مسائلی را مد نظر قرار داد.

موسیقی بهترین ابزار هنری برای ارسال پیام است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این نکته که امروز نگاه مقام معظم رهبری به بحث موسیقی یکی از شاخص های مهم در ارتقاء سطح موسیقی این استان می تواند باشد، توضیح داد: توجه به ظرفیت موسیقی و زبان آن برای طرح مسائل مختلف است، و همان طور که مقام معظم رهبری بدان توجه و نظر داشته اند، باید سمت و سوی هنر را در چارچوب حقیقی آن قرار داد.

این مسئول با تاکید بر این مهم که روحیه حماسی در اندیشه ها به واسطه موسیقی بیان می شود، از این رو باید بر این باور بود، که هیجانی که موسیقی در درون افراد ایجاد می کند، یکی از مهم ترین ابزار برای انتقال پیام است.

به گفته مهندس کاشانی، زبان موسیقی زبان گویایی است، هنرمندان و موسیقی دانان در این راستا باید انگیزه تان را قوی کنید، تا به نقطه های اوج در حرفه هنر برسید.

در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با سپاسگزاری از حمایت محمد دادگو، رئیس شورای شهر کرج هم چنین زحمات میرزا خانی، تاکید کرد: امسال سال تئاتر نامیده شده، متاسفم بگویم که استان البرز نه سالن استاندار دارد، و نه متولی که در این خصوص اعمال نظر کند، امیدوارم با حکایت شورا و شهرداری این استان از تماشاخانه استاندار، یا سالن استاندارد بهره مند شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز