حسینی کاشانی:

سند توسعه قرآنی البرز تدوین می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۰۹:۴۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۶۸۳۴
سند توسعه قرآنی البرز تدوین می‌شود
مهندس حسینی‌کاشانی در مورد تدوین سند راهبردی توسعه قرآنی استان البرز تصریح کرد: این سند طی سه ماه آینده تهیه و تحویل شورای عالی گسترش فعالیت‌های قرآنی کشور می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از تدوین سند توسعه قرآنی استان البرز طی سه ماه آینده برای ارائه به شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، سید موسی حسینی‌کاشانی ،اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در فصل تابستان توسط موسسات قرآنی استان البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها با حمایت اداره کل ارشاد بوده و خود اداره کل فرهنگ و ارشاد به‌طور مستقیم در این موضوع دخالت نمی‌کند و تنها فرهنگ و ارشاد نقش حمایت معنوی و گاهی مادی را نیز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری همایش خادمین و فعالان قرآنی در البرزتصریح کرد: برگزاری این همایش نقطه عطفی در استان البرز است و امیدواریم بتوانیم در همه عرصه‌ها قرآنی در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت کنیم.

مهندس حسینی‌کاشانی در مورد تدوین سند راهبردی توسعه قرآنی استان البرز تصریح کرد: این سند طی سه ماه آینده تهیه و تحویل شورای عالی گسترش فعالیت‌های قرآنی کشور می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرزدر مورد چشم انداز این سند راهبردی بیان کرد: در این سند باید مشخص شود که در حال حاضر چند نفر در استان حافظ کل قرآن هستند و چند نفر در حوزه تفسیر و چند نفر در حوزه های دیگر قرآنی مشغول فعالیت بوده و  قرار است که در 5 الی 10 سال آینده این تعدادبه چند نفر افزایش پیداکند.

وی افزود: در این سند همچنین باید تعداد فعالین حوزه‌های مختلف قرانی برای افق 1404 نیز مشخص گردد.

حسینی‌کاشانی با اشاره به اینکه وظایف دستگاه‌ها در سند توسعه قرآنی البرز مشخص می‌شود، گفت :  برنامه‌های قرانی البرز  در سند قرآنی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل بانک اطلاعاتی فعالین قرآنی البرزگفت: بانک اطلاعاتی منسجم در حوزه فعالین قرآنی استان البرز وجود ندارد و این همایش در راستای تکمیل و شناسایی فعالین قرآنی البرز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در مورد فعالیت هنرمندان قرآنی در استان البرز، گفت: بعد از تهران البرز از نظر دارا بودن هنرمندانی که در زمینه  قرآنی  فعالیت می‌کنند در رتبه دوم قرار دارد.

وی اظهار داشت: اساتیدی در البرز در حال حاضر هستند که در سطح کشوری مشغول به فعالیت هستند و خوشحال هستیم که بتوانیم حرکت رو به رشد در حوزه قرانی را امسال در البرز اجرایی کنیم.

کاشانی با بیان اینکه موضوع برون سپاری برگزاری کلاس ها و حتی نمایشگاه کتاب به بخش خصوصی و موسسات داری صلاحیت لازم در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: سال جاری آخرین سالی است که نمایشگاه کتاب توسط ارشاد برگزار می شود و در سطح کلان ملی نیز برنامه ریزی ها به همین منوال است.

حسینی کاشانی گفت: ارشاد به سمتی حرکت می‌کند که تمام برنامه‌ها توسط موسسات فرهنگی صلاحیت‌دار و موسسات قرآنی و فرهنگی و هنری ، انجمن نویسندگان و شورای شاعران برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز