معاون شهردار کرج:

صدور شناسنامه فنی و ملکی اجباری می شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۰۸:۳۴:۳۳
کد خبر: ۲۸۷۰۱۰
صدور شناسنامه فنی و ملکی اجباری می شود
دفترچه اطلاعات ساختمان و شناسنامه فنی و ملکی باید توسط مجری و ناظران ساختمان تکمیل شده و به تایید نظام مهندسی برسد تا در نهایت شناسنامه فنی و ملکی برای ملک صادر شود.

 

 

   معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از اجباری شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان ها قبل از صدور پایانکار خبر داد و گفت: در غیر این صورت مجوز پایانکار برای ملک صادر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، احدالله احمدی پرگو با بیان اینکه این تصمیم در جلسه ای که با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز برگزار شد، اتخاذ شده است، اعلام کرد: صدور شناسنامه فنی و ملکی، برابر مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، قبل از پایانکار اجباری بوده و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و تفاهم نامه ای که بین شهرداری و نظام مهندسی به امضاء رسیده است، نظام مهندسی موظف به صدور این شناسنامه برای املاک و تکمیل دفترچه اطلاعات ساختمان می باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که ملکی این مدارک را نداشته باشد شهرداری از صدور پایانکار ممانعت به عمل خواهد آورد.

این مسئول افزود: دفترچه اطلاعات ساختمان و شناسنامه فنی و ملکی باید توسط مجری و ناظران ساختمان تکمیل شده و به تایید نظام مهندسی برسد تا در نهایت شناسنامه فنی و ملکی برای ملک صادر شود.

آگاهی خریداران محصول صدور شناسنامه فنی و ملکی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: این طرح در راستای ارتقای کیفیت ساخت و ساز و نیز اطلاع خریداران از کیفیت احداث ساختمانی است که می خواهند برای خرید آن اقدام نمایند.

به گفته احمدی پرگو، از طریق شناسنامه فنی، کیفیت ساخت و جزییات اجرا به صورت کامل مشخص شده و خریداران می توانند از نحوه اجرای سازه ساختمان، تاسیسات برقی و مکانیکی، نازک کاری، مصالح مورد استفاده و نظایر آن مطلع شده و با  آگاهی کامل نسبت به امکانات و شرایط ملک، برای خرید آن اقدام کنند.

همکاری نظام مهندسی با شهرداری

رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز نیز ضمن تایید و تاکید بر ضرورت صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و تاثیر غیرقابل انکار آن بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز، بیان داشت: نظام مهندسی شرایط و مساعدت لازم در این خصوص را برای مالکان و سازندگان فراهم نموده است.

مجربی اضافه کرد: هم اکنون ساماندهی مجریان ذیصلاح در دستور کار سازمان قرار گرفته و این نهاد تخصصی می کوشد با کنترل مضاعف بر کار مجریان و ناظران به صورت محسوس و نامحسوس، همکاری لازم را با شهرداری در راستای بهبود وضعیت ارائه خدمات مهندسی به عمل خواهد آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز