کولیوند: توجه به تولید راهگشای رونق اقتصاد کشور است

۱۳۹۴/۰۳/۱۲ - ۰۹:۲۵:۳۸
کد خبر: ۲۸۹۶۰۹
کولیوند: توجه به تولید راهگشای رونق اقتصاد کشور است
رسیدگی به پرونده ها دردادگستری زمانبر و هزینه بر است اما در مراکزی که اتاق بازرگانی ایجاد کرده به پرونده ها به صورت تخصصی رسیدگی می شود و هزینه کمتری برای مراجعان دارد.

 

 نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به تولید و فرهنگسازی مصرف محصولات داخلی راهگشایی رونق اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، "محمد جواد کولیوند" در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  اظهارداشت: توجه به تولید و فرهنگ سازی مصرف محصولات داخلی راهگشایی رونق اقتصادی کشوراست.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سیاست های کلی اقتصادمقاومتی گفت:اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است، ما باید بتوانیم در راستایرونق اقتصادی گام‌های جدی برداریم .

وی تاکید کرد: رونق تولیدات داخلی با توجه بهرویکردهای اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها فراهم می شود.

کولیوند با اشاره به ارایه برنامه ششم توسعه اقتصاد کشورگفت: از پیشنهادات  اتاق بازرگانی البرز  در این زمینه  برای بررسی در کمیسیون های تخصصی مجلس استقبالمی شود.

رسیدگی به پرونده های بازرگانی در مرکز داوری اتاق البرز

"حاجی رضا شاکرمی" دادستان کرج  نیز  دراین نشست گفت: فعالان اقتصادی در مبحث قراردادها و شبهات و اختلافات می توانند  با مراجعه به مرکز داوری اتاق را جایگزین ارجاعبه دادگستری و تشکیل پرونده در این نهاد کنند.

وی ،عدم مراجعه به دادگستری، سرعت عمل، تخصصی شدن رسیدگی به پرونده هاو تحمیل هزینه های کمتر به طرفین اختلاف را از مزایای داوری  برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد پرونده هایی که در دادگستریت شکیل می شود بالا است و رسیدگی به پرونده ها زمانبر است، این مرکز می تواند درکاهش بار دستگاه قضایی و هم در کاهش هزینه های طرفین اختلاف کارساز باشد.

 وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده ها دردادگستری زمانبر و هزینه بر است اما در مراکزی که اتاق بازرگانی ایجاد کرده به پرونده ها به صورت تخصصی رسیدگی می شود و هزینه کمتری برای مراجعان دارد.

وی تأکید کرد: اتاق بازرگانی باید در خصوص داوری برنامه ریزی کرده وکارشناسانی را مشخص کند تا پرونده ها قبل از اینکه وارد دادگستری شوند، برای حل وفصل به داوری کشور ارجاع داده شوند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز