برخورد قاطع دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با زمین خواران

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۱۵:۲۹:۱۴
کد خبر: ۲۹۱۹۴۱
برخورد قاطع دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با زمین خواران
تلاش می‌کنیم در اسرع وقت به پرونده‌های زمین‌خواری رسیدگی کنیم و اجازه نمی‌دهیم زمین‌خواران در زمین‌هایی که تصرف کرده‌اند خواب راحت داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ؛ اجازه نمی‌دهیم زمین‌خواران خواب راحت داشته باشند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ؛ اجازه نمی‌دهیم زمین‌خواران خواب راحت داشته باشند

جهانشاهلو از تخریب های هکتاری که در دستور کار دادستانی ساوجبلاغ قرار دارد خبر داد و گفت که دستگاه قضا اجازه نمی دهد زمین خواران خواب راحت داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ  از اجرای دستور تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اعمال تبصره 2 ماده 10، تعداد 12 دستگاه ویلای مجلل که به صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی هشتگرد ساخته شده بودند با پیگیری‌ها و دستور دادستانی ساوجبلاغ تخریب شدند.

به گزارش برگزاری برنا از کرج، حسن جهانشاهلو با بیان این مطلب افزود:افزود: همچنین در 2 هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت غیرمجاز دیوارکشی شده بودند با تخریب دیوارهای احداثی از ادامه ساخت و ساز جلوگیری به عمل آمد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه ساخت ویلاهای تخریب شده در هشتگرد از پنج ماه پیش شروع شده بود، گفت: دادستانی با گزارش‌های مردمی، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی به این موضوع ورود پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی شهرستان ساوجبلاغ نگاه ویژه‌ای به موضوع تصرف اراضی ملی و از بین بردن اراضی کشاورزی دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در اسرع وقت به پرونده‌های زمین‌خواری رسیدگی کنیم و اجازه نمی‌دهیم زمین‌خواران در زمین‌هایی که تصرف کرده‌اند خواب راحت داشته باشند.

جهانشاهلو با تاکید بر اینکه پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و رسیدگی به آن‌ها از اولویت‌های اصلی دادگستری استان و شهرستان ساوجبلاغ است. به اقدامات انجام شده برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی عمومی در زمینه تصرف اراضی ملی و از بین بردن اراضی کشاورزی در سطح شهرستان ساوجبلاغ توسط دادگستری این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس ابلاغ به آژانس‌های املاک، کلیه بنگاه‌های سطح شهرستان مکلف شده‌اند بنرها و هشدارهای مربوط به پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تبعات آن را در دید عموم نصب کنند. همچنین در سطح اتوبان کرج ـ قزوین نیز بنرهای بزرگی برای هشدار به زمین خواران نصب شده است.

وی سود زیاد ساخت‌وساز غیرمجاز را ترغیب کننده زمین خواران به ادامه اقداماتشان دانست و از مردم خواست در مقابل این سوء استفاده‌کنندگان از منابع ملی هوشیار باشند تا دچار آسیب‌های مالی و تبعات بعدی نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ اضافه کرد: بیشترین حساسیت مجموعه دادگستری اکنون به اراضی کشاورزی پایین اتوبان کرج به قزوین است که دارای زمین‌های بسیار مرغوبی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه نظارت جدی از ناحیه جهاد کشاورزی به دلیل نبود امکانات مناسب وجود ندارد، این اداره به عنوان اصلی‌ترین متولی ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ، فاقد لودر و بیل برای تخریب است و از نظر تعداد نیروی انسانی نیز در مضیقه قرار دارد.

این مقام قضایی با هشدار به متصرفان اراضی ملی و کسانی که زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برند گفت: همانطور که تاکنون این شهرستان در زمینه جلوگیری از تصرف اراضی ملی در استان پیشتاز بوده، موضوع تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز همچنان با جدیت زیاد پیگیری خواهد شد و در روزهای آتی نیز موضوع تخریب‌های هکتاری در دستور کار دادستانی ساوجبلاغ قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز