راه اندازی ورزش گلبال در فردیس

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۱۱:۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۵۴۵
راه اندازی ورزش گلبال در فردیس
مراسم آئین ورزش پهلوانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در زورخانه شهدای فردیس برگزار شد.

 

مراسم افتتاحیه راه اندازی ورزش گلبال در شهرستان فردیس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، مراسم افتتاحیه راه اندازی ورزش گلبال شهرستان فردیس با حضور جمعی از ورزشکاران نابینای این شهرستان در باشگاه پوریای ولی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرپرست هیئت نابینایان شهرستان فردیس ضمن خوش آمد گویی به حاضرین مطالبی را در خصوص اهمیت و جایگاه ورزش در سلامت روحی و روانی افراد جامعه بیان کرد.

علی خدایاری در خصوص ورزش گلبال گفت: اولین رشته ورزشی که رسماً جهت نابینایان و کم بینایان برنامه ریزی شد و فعالیت آن به صورت سراسری در اکثر نقاط کشور آغاز گردید، گلبال بود .

وی افزود: در سال ۱۳۵۹ اولین دوره مسابقات گلبال در سطح قهرمانی کشور با حضور شش تیم از تهران و دو تیم از شهرهای اصفهان و دورود برگزار شد که از آن زمان به بعد سالانه بر تعداد تیمها افزوده شد و مسابقات گلبال به صورت قهرمانی کشور، لیگ های دسته اول و دوم، نوجوانان و جشنواره های فرهنگی و ورزشی با حضور فعال اکثر استانها انجام گرفت.

خدایاری بیان کرد: اکنون به یاری خدا و حضور ورزشکاران عزیز نابینا و کم بینا و همکاری مسئولین محترم شهرستان فردیس این رشته ی ورزشی را در شهرستان فردیس فعال کرده و گسترش خواهیم داد.

برگزاری مراسم آئین ورزش پهلوانی در زورخانه شهدای فردیس

مراسم آئین ورزش پهلوانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در زورخانه شهدای فردیس برگزار شد.

 این مراسم  با حضور فرماندار فردیس، سرپرست اداره ورزش و جوانان فردیس، جمعی از پهلوانان و باستانی کاران پیشکسوت وعلاقمندان به رشته باستانی در زورخانه شهدای فردیس برگزار شد.

محبی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس نقش ورزش  از جمله ورزش باستانی درجامعه بخصوص در قشر جوان را بسیار مهم و نشاط آور دانست و بیان کرد : ورزش مرتب می تواند با افزایش روحیه ی شادی و نشاط، یاس و افسردگی را در افراد کاهش دهد و تا حدودی جایگزین مواد مسکن خارجی شود.

وی افزود : بطور کلی وقتی شخص توسط ورزش به روحیه ای با نشاط و به مرحله شادابی می رسد می تواند بر اضطرابها و افسردگی های خود غلبه کنند و به مرحله خود باوری برسد و اینجاست که نیازی به مصرف مواد مخدر ندارد در واقع وقت چنین کاری را نخواهد داشت.

مهدی محبی درخصوص ورزش های مناسب در درمان اعتیاد گفت: معمولآ اکثر ورزشها برای درمان اعتیاد مفید هستند و می توان ورزش های مانند ورزش هوازی، ورزش های کششی و ورزش های قدرتی را انجام داد که البته در بیماران ترک اعتیاد ورزش های قدرتی توصیه نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز