معاون فرهنگی و امور جوانان البرز:

مسائل مربوط به جوانان یک موضوع کاملا فرابخشی است

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۲۱:۴۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۴۵۱
مسائل مربوط به جوانان یک موضوع کاملا فرابخشی است
مسائل مربوط به جوانان یک موضوع کاملا فرابخشی بوده و تنها به اداره کل ورزش و جوانان مربوط نیست بلکه دستگاههای دیگر نیز در این زمینه متولی و مسئول می باشند.

  

   معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با حضور در برنامه ی زنده سکو از سیمای البرز، پاسخگوی سوالات مربوط به حوزه ی فرهنگی و امور جوانان شد.

    به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، قدرت ا... شمیرانی با حضور در برنامه تلویزیونی زنده ی سکو که از سیمای البرز پخش می گردد، پاسخگوی سوالات مربوط به حوزه ی فرهنگی و امور جوانان شد.

         وی در ابتدا با اشاره به معضل اعتیاد به عنوان مشکلی بزرگ برای جامعه و جوانان اظهار کرد: متاسفانه سن اعتیاد در کشور ما کاهش پیدا کرده و آمار زنان در معرض آن نیز رو به افزایش است که این مسئله زنگ خطری برای سلامت و امنیت جامعه به شمار می رود و عزم جدی و راسخی را برای ریشه کن کردن و مقابله لازم دارد.

         شمیرانی با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح تدبیر زندگی که ویژه ی زوجین جوان است، گفت: طبق آمارهای بدست آمده، 50 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی رخ می دهد و بیش از 30 درصد آن در همان 1 سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد که با توجه به این مسئله اجرای طرح تدبیر زندگی که بر اساس آن زوجین جوان ملزم به گذراندن دوره های مشاوره قبل از ازدواج و قبل از طلاق می شوند بسیار اثر گذار بوده و قطعا با آگاه کردن جوانان از بسیاری طلاق ها جلوگیری خواهد کرد.

         وی با تاکید بر اینکه طرح تدبیر زندگی استان البرز می تواند به الگویی برای استانهای سراسر کشور تبدیل شود، افزود: در اجرای طرح تدبیر زندگی علاوه بر اداره کل ورزش و جوانان، دستگاههای اجرایی دیگر از جمله دادگستری، بهزیستی، شهرداری، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی نیز مشارکت دارند.  

         معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل راه اندازی پورتال اوقات فراغت را یکی از اقدامات مثبت در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان دانست و خاطر نشان ساخت: با دستور استاندار در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، فرمانداران موظف شدند برای برنامه های اوقات فراغت شهرستان ها بر اساس فعالیت و میزان مخاطب دستگاه ها، اعتبارات لازم را پیش بینی کنند.

         وی با بیان اینکه ما مدعی العموم جوانان هستیم، اظهار کرد: شورای عالی جوانان و ستاد ساماندهی امور جوانان در قالب کمیته های تخصصی موضوعات جوانان را بررسی و کارشناسی می کند اما در بخش های مهمی مانند اشتغال نه اعتبار لازم در ورزش و جوانان وجود دارد و نه اختیار، بلکه دستگاههای متولی می بایست پاسخگو باشند.

         وی ادامه داد: مسائل مربوط به جوانان یک موضوع کاملا فرابخشی بوده و تنها به اداره کل ورزش و جوانان مربوط نیست بلکه دستگاههای دیگر نیز در این زمینه متولی و مسئول می باشند.

         سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل با اشاره تاثیرات مثبت کمک خیرین به امر تسهیل ازدواج جوانان گفت: نباید از دولت انتظار داشت که به تنهایی تمام مشکلات و معضلات را برطرف کند، بلکه امروز همه ی جامعه از جمله خیرین ازدواج، خیرین اشتغال، خیرین کارآفرین و ... وظیفه داریم با جامه عمل پوشاندن به شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" با حضور پر رنگ در قالب بسیج های مردمی و دست به دست هم دادن، در جهت حل مشکلات جوانان و بهبود شرایط زندگی شان قدم برداریم.

         شمیرانی با بیان اینکه موضوع جوانان بسیار گسترده تر از ورزش است تصریح کرد: ساختار جوانان در حال بازنگری در وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون های تخصصی در هیات دولت بوده و ما فعلا موظفیم آنچه قانونگذار تکلیف کرده انجام دهیم که بهترین مستند قانونی برای آن ماده 41 برنامه پنجم توسعه می باشد.

         وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ سازی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه، گفت: از مهم ترین وظایف ما در حوزه جوانان سنجش، پایش، حساس سازی، اطلاع رسانی و حتی در بعضی از موارد الگو سازی می باشد که می توان برای نمونه به طرح پاکداشت طبیعت استان اشاره نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز