استاندار البرز:

پرداخت خسارت به آسیب دیدگان سیل/ طرح یک طرفه شدن جاده چالوس لغو می شود

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۱۳:۱۰:۳۷
کد خبر: ۳۰۳۷۷۹
پرداخت خسارت  به آسیب دیدگان سیل/ طرح یک طرفه شدن جاده چالوس لغو می شود
سیدحمیدطهائی" با اشاره به اینکه سیل اخیر هواشناسی را نیز غافلگیر کرد و پیش بینی نشده بود، گفت: پیش بینی هواشناسی رگبار پراکنده و گردو غبار و طوفان بود که منتج به وقوع سیل شد و خساراتی بالغ بر 320 میلیارد ریال را به همراه داشت.

 

استاندار البرز اعلام کرد: خسارت دیدگان سیل 100 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، "سیدحمیدطهائی" با اشاره به اینکه سیل اخیر هواشناسی را نیز غافلگیر کرد و پیش بینی نشده بود، گفت: پیش بینی هواشناسی رگبار پراکنده و گردو غبار و طوفان بود که منتج به وقوع سیل شد و خساراتی بالغ بر 320 میلیارد ریال را به همراه داشت.

طهائی با بیان اینکه امدادرسانی به حادثه دیدگان از نخستین ساعات انجام شد، افزود: صبح روز حادثه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در محل حاضر شد و روند خسارات و امداد رسانی را رصد کرد.

وی افزود: فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و سایر سازمانهای خدمت رسان، به نوعی دخیل در امر پاکسازی مسیرهاهستند.

خسارت دیدگان سیل تسهیلات دریافت می کنند

طهائی در ادامه بیان کرد: با تمهیداتی که  در دولت اندیشیده شده بود، خسارت دیدگان سیل قبل، 30 میلیارد تومان خسارت دریافت کردند و از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که امروز در ستاد مرکزی مدیریت بحران کشور تشکیل شده بود، مقرر شد تا 100 میلیارد ریال تسهیلات نیز در بحث بازسازی سیل اخیر به استان البرز اختصاص پیدا کند.

طرح یکطرفه شدن جاده چالوس لغو می شود

استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود به دسترسی محدود راه ها به جاده چالوس اشاره کرد و گفت: به جهت ارتباط این مسیر به مناطق شمالی کشور، تمایل به تردد از این محور بالا است و از سویی این جاده کشش و ظرفیت این حجم از ترددها را ندارد.

وی افزود: به همین منظور نیز راه های فرعی دیده شده است که یکی از آنها جاده نوجان – آتشگاه است، که از سال گذشته اعتبار آن به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده تا تکمیل، و  در خدمت به مردم قرار گیرد.

 طهائی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالای  70 درصد این مسیر تکمیل شده و با دو طرفه بودن آن به سمت شمالی و جنوبی، پس از بهره برداری این مسیر دیگر جاده چالوس یکطرفه نخواهد شد.

وی از محور شمشک –دیزین نیز به عنوان مسیر جایگزین دوم یاد کرد و افزود: این محور نیز در مرحله بهسازی قرار دارد که در مواقع ترافیک سنگین بخشی از ترددها به این مسیر هدایت خواهد شد.

طهائی همچنین در بخش دیگری، تخریب منابع طبیعی توسط چرای بی رویه دام ها و افزایش ساخت و ساز غیرمجاز را دو عامل اصلی در بروز سیل دانست و گفت: نقش آموزش نباید در مدیریت این امر مغفول واقع شود.

وی لایروبی رودخانه ها، تعبیه پل های استاندارد، اجرای  طرح های آبخیزداری و... را نیز از جمله مولفه های تأثیرگذار در کاهش آثار خسارت های ناشی از بحران های طبیعی و حوادث غیر قابل پیش بینی قلمداد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز