بازدید مدیرکل ورزش و جوانان از کاخ مروارید کرج

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۱:۴۴:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۳۲۳
بازدید مدیرکل ورزش و جوانان از کاخ مروارید کرج
در این بازدید مقرر شد با جذب بخش خصوصی، طی مکاتبه ای با مدیران ارشد گردشگری کشور و وزارت ورزش و جوانان و با عقد تفاهم نامه ای از این مجموعه برای راه اندازی و توسعه ی رشته های مذکور استفاده شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان البرزاز کاخ مروارید کرج بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به همراه عبدالناصر میرچی مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز به منظور راه اندازی رشته هایی چون گلف، تنیس و ورزشهای آبی در کاخ مروارید کرج از این مجموعه بازدید کردند.

در این بازدید مقرر شد با جذب بخش خصوصی، طی مکاتبه ای با مدیران ارشد گردشگری کشور و وزارت ورزش و جوانان و با عقد تفاهم نامه ای از این مجموعه برای راه اندازی و توسعه رشته های مذکور استفاده شود.

در حاشیه این بازدید رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز اظهار کرد: بیشتر از یکسال است که از واگذاری کاخ و بخش‌هایی از اراضی محدوده آن به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌گذرد اما هنوز اقدام اساسی و چشمگیری برای استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه تاریخی و فرهنگی صورت نگرفته است.

وی افزود: این مجموعه با داشتن اراضی قابل توجه، دریاچه و فضاهای ورزشی که درآن وجود داشته و هنوز بخش‌هایی از آن باقی مانده است، ظرفیت تبدیل شدن به یک مجموعه ورزشی، تفریحی و فرهنگی شاخص را در کشور داراست.

گل محمدی گفت: در نقشه اولیه این مجموعه فضاهای ورزشی و تفریحی متعددی با استانداردهای جهانی تعبیه شده بود که برغم تخریب شدید هنوز جانمایی و آثاری از آنها باقی مانده است که از جمله آنها می‌توان به زمین گلف، اسب سواری، تنیس و غیره اشاره کرد.

وی تاکید کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌های بالا برای تبدیل شدن به یک مجموعه تفریحی- ورزشی موفق، موضوع مالکیت و آینده مبهم آن باعث دل نگرانی دوستداران این مجموعه شده است که سرمایه گذاران بخش خصوصی را نیز از سرمایه گذاری های بلند مدت باز می‌دارد.

در ادامه عبدالناصرمیرچی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرزدر ارتباط با نامشخص بودن وضعیت مالکیت کاخ مروارید، گفت: احیای مجدد مجموعه تاریخی، فرهنگی کاخ مروارید با مسائل متعددی روبه روست که موضوع مالکیت و کمبود اعتبارات از مهمترین آنها است.

وی افزود: درحال حاضر حدود 30 هکتار از مجموعه کاخ مروارید دراختیار میراث فرهنگی است که مرمت و بازسازی آن به اعتبار زیادی نیاز دارد.

میرچی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی به دنبال جذب اعتبار بیشتر برای بازسازی مجموعه کاخ مروارید در سال‌های آتی است و امید است سال آینده این اعتبارات به بیش از سه میلیارد تومان برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هکتار از این مجموعه ۱۱۲ هکتاری هنوز در اختیار سپاه قرار دارد، گفت: امید است بتوانیم در آینده ۱۱۲ هکتار این مجموعه تاریخی را به تملک سازمان میراث فرهنگی استان درآوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز یادآورشد: متاسفانه هیچگونه اعتبار استانی برای مرمت و بازسازی مجموعه کاخ مروارید منظور نشده است و هر آنچه برای حفظ این مجموعه تزریق شده، از محل اعتبارات تخصیص یافته ستادی بوده است.

وی درپایان گفت: بدون شک با روشن شدن وضعیت مالکیت این کاخ بسیاری از مشکلات موجود ازجمله جذب سرمایه گذار برای مرمت و رونق بخشی به این کاخ برطرف می‌شود.

نظر شما