تقدیر نماینده ولی فقیه استان البرز از مسئولان برپایی جشنواره حکمتهای رضوی

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۱۵:۳۶:۴۰
کد خبر: ۳۰۹۳۲۷
تقدیر نماینده ولی فقیه استان البرز از مسئولان برپایی جشنواره حکمتهای رضوی
حجت الاسلام همدانی افزود: مسیر این برنامه ها باید به سمت کرامت باشد، برای کریم کردن جامعه باید چشم انداز و رویکرد برنامه ها را در قالب های مختلف تفریحی، علمی ، پژوهشی و ورزشی به سمت کریم پروری پیش برد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست هماهنگی برنامه های دهه کرامت، خواستار رویکرد و استراتژی برنامه های این دهه در راستای « کریم پروری » شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی در این نشست با قدردانی از اهتمام مسئولان استان در نشر و توسعه فرهنگ و معارف دینی با آرزوی امیدواری برای تداوم این راه گفت: امروز نخستین روز از ماه ذیقعده و آغاز ایّام اربعین موسوی است، به واقع بهترین زمان برای کنترل نفس همین ایام است.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان البرز در توضیح دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت ، دهه میلاد حضرت معصومه سلام الله، حضرت احمد بن موسی سلام الله و حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است، و این عنوان گذاری بسیار به جا و قابل تأمل است.

وی با بیان این مهم که کرامت در لغت نامه فارسی معنای مستقلی ندارد، توضیح داد: واژه کریم در کلام فارسی معنای مستقلی ندارد، در واقع مجموعه ای از صفات الهی است، که در یک فرد جمع شده باشد، از این رو می توان از این ایام به عنوان دهه کرامت پروری یاد کرد و چشم انداز برنامه ها را در همین خصوص قرار داد.

حجت الاسلام همدانی افزود: مسیر این برنامه ها باید به سمت کرامت باشد، برای کریم کردن جامعه باید چشم انداز و رویکرد برنامه ها را در قالب های مختلف تفریحی، علمی ، پژوهشی و ورزشی به سمت کریم پروری پیش برد.

جاذبه برنامه زائر اولی ها

 امام جمعه کرج، با تأمل به برنامه های پیشنهادی و اجرایی مسئولان ارشد استان طی این ایام توصیه کرد: از میان برنامه هایی که نام بردید، برنامه زائر اولی ها اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه بسیار خوبی است، همین طور طرح خوشآیندسازی این ایام از طرف کانون فکری پرورشی کودک و نوجوان نیز با حفظ شئونات و چارچوب های دینی برنامه های قابل تقدیری است.

در ادامه این استاد اخلاق با نظر به این مسئله که امروز بنای طرح ریزی توطئه دشمنان در خصوص دختران جامعه ما است، عنوان داشت: برنامه دراز مدت و استراتژیکی دشمنان نظام بر دختران است، آنان برنامه دارند به هر ترتیب که شده نسل از بین برود، آنان برای این هدف بر نوع خوراک، نوع پوشاک، رفتار و زندگی کار می کنند، تا نسل آینده را عقیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با پیشنهاد این نکته که در این ایام دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمنان را جزء برنامه ها قرار دهید، خاطرنشان کرد:  دشمن شناسی و آشنایی با ترفندهای دشمنان در قالب نمایشگاه عکس، برپایی کارگاه برای دختران در پیشگیری از اهداف دشمنان در جامعه موثر است.

 لزوم برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای دهه کرامت استان

از دیگر پیشنهادهای رئیس شورای فرهنگی استان برنامه ریزی به منظور استقبال هرچه تمام تر از برنامه سه روزه « استقبال از پرچم رضوی» در استان البرز بود، که طی سه روز از 29 مرداد برگزار می شود، هم چنین حجت الاسلام حسینی همدانی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دهه کرامت را به عنوان یک فرصت فرهنگی از دبیر دهه کرامت استان در این نشست خواستار شد.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان البرز دبیری جهانی کتاب حکمت های رضوی با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز را یک موفقیت و یک رشد فرهنگی تلقی و از همت مسئولان برای برپایی این جشنواره کشوری تقدیر کرد.

نظر شما