نشست صمصیمی حسینی کاشانی با اهالی تئاتر البرز

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۰۸:۳۲:۱۴
کد خبر: ۳۳۰۱۳۲
نشست صمصیمی حسینی کاشانی با اهالی تئاتر البرز
وعده دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با هنرمدان حوزه تئاتردر سالن تئاتر شهر کرج که مدیر کل چندی پیش قول آن را به اهالی تئاتر استان داده بود صورت گرفت .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ساعاتی را پای درد و دل اهالی تئاتر استان البرز نشست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، وعده دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با هنرمدان حوزه تئاتردر سالن تئاتر شهر کرج که مدیر کل چندی پیش قول آن را به اهالی تئاتر استان داده بود صورت گرفت . وعده ای  صمیمی برای شنیدن درد دل های هنرمندانی که هر بار صحنه را به قیام وا میداشتند .

در ابتدا مهندس حسینی کاشانی پای صحبتهای هنرمندان نشست و به خواسته های آنان گوش فرا داد تا در پایان جمع بندی نماید.

 اولین نفر خانم چیستا نادری اعلام آمادگی کرد و گفت: خواسته های ما شاید دراز مدت باشد اما خواسته های ما مربوط به امروز است.

وی مواردی در خصوص انجمن نمایش ، پلاتو ،آرشیولباس ، سالن ،دکور و....را مطرح نمود .

نادری ادامه داد:مهم تر از تمام این ها "احترام " است که ما باید به هم داشته باشیم و بتوانیم احترام یکدیگر را نگه داریم.

امین آبان دیگر سخنگوی هنرمندان بود که اعلام کرد: اگر برنامه را در صحن علنی شورای شهر کرج ترتیب دهید ، ما حاضریم در شناساندن هنر صحنه ای در عرض سی دقیقه از هر هنری که شما بگویید قدرت هنری اهالی تئاتر را به اجرا بگذاریم و نشان دهیم .

دیگر سخنی که این هنرمند بیان نمود بحث مشورت و مشاوره با آدم هایی که در این زمینه استخوان خورد کرده اند باید باشد نه این که کسانی مقابل هنرمند تیاتر بایستد که هیچ شناختی از خاک خوردن صحنه ندارد .

حمید رضا نعیم حسنی سخن خود را درخصوص جشنواره ها مطرح کرد و گفت: بهتر است جشنواره هایی که متعلق به حوزه فرهنگ و ارشاد است طوری برنامه ریزی شود که تداخلی با اجراهای تئاتر نداشته باشد.

حسنی ادامه داد: ما نیاز به حمایت داریم چرا که در همین البرز هنرمندان فرهیخته ای هستند که با اندک بودجه ای بهترین کارها را اریه می دهند و همین ها جزو مطرح ترین هنرمندان کشور هستند .

دیگر محور حرف ها :ارشاد در امر تبیلغات ما را یاری کند ،تیاتر باید فرهنگ سازی شود و مردم با تیاتر آشتی کنند ،برگزاری تیاتر خیابانی ، درخواست تکمیل هرچه سریعتر پلاتوی امام علی هشتگرد، برای قانون مند شدن دستمزدها در تیاتر،برگزاری تیاتر کودک و....از جمله درخواست هایی بود که بیان شد.

پس از صحبتهای هنرمندان مهندس کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرزضمن خرسندی از حضورش در این جمع اظهار داشت: خوشحالم که در میان شما هستم . اما خواهش می کنم همانطور که ما سعی میکنیم شما را درک کنیم شما نیز ما را درک کنید.

وی عنوان می کند : ما در این مدت ریالی برای بودجه تیاتر دریافت نکردیم . و بودجه وارده بسیار اندک و محدود است و همین را بگویم که در پرداخت حقوق پرسنل نیز گاهی درمانده می شویم.

مهندس حسینی کاشانی ضعف زیرساخت ها را عاملی برای کندی کار در حوزه هنر دانست و گفت :زمانی که من آمدم بودجه عمرانی 70 میلیون تومان بود سال بعد به 400میلیون تومان رسید و امسال به یک میلیارد رسید و امید این می رود که سال آتی افزون یابد.هر چند باید بگویم این بودجه عمرانی باید در کل استان تزریق شود .

وی گفت:ما نیز دغدغه مند تقویت سالن ها هستیم و در تلاش هستیم با افزایش اعتبارات عمرانی و همراهی بخش خصوصی تعداد سالن های تئاتر را در سطح استان افزایش دهیم.

یکی از پیشنهادهای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز این بود که انجمن نمایش حتما تشکیل و شکل حقیقی بخود گیرد ، البته انجمنی که اختیار آن را خود دارید و نماینده را خودتان انتخاب می کنید و انتصابی نیست و حمایت ها از گروه های تئاتر و رایزنی برای دریافت اعتبارات از شهرداری با تشکیل انجمن و پیگیری آن مسیر خواهد بود.

حسینی کاشانی ادامه داد:تا زمانی که انجمن تشکیل نشده باشد توزیع اعتبار و امکانات با ارشاد و معاونت تخصصی آقای شریفی است که بر اساس شاخصه هایی که خود می داند اعتبار و امکانات دهد .

وی ادامه داد: از آنجا که اداره ارشاد که خانه هنرمندان است ، باید سعی کنیم ارزش بین کارکنان و هنرمندان و احترام متقابل وجود داشته باشد و بتوانیم با تعامل مشکلات پیش رو را حل نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از تمامی هنرمندان تئاتر استان که با کمبودهای زیاد در این حوزه همچنان با همت بالا و تلاش مضاعف در زنده نگه داشتن تئاتر استان حرکت می کنند، تشکر وقدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد با برنامه هایی که دنبال می شود مشکلات تا حد زیادی کم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز