گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس دانشگاه علمی - کاربردی در کرج

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۲:۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۳۰۲۲۲
گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس دانشگاه علمی - کاربردی در کرج
در37 سال گذشته تحریم های متعدد و شکننده تحریم شده تا اقتصاد ما را فلج کند، اما تا کنون به برکت وجود نخبگان و دانشمندان متعهد به اهداف خود نرسیده اند.

 

همایش گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی و همچنین آیین آغاز سال تحصیلی جدید در کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، در این مراسم دکتر عیوض زاده رییس مرکز آموزش علمی کاربردی زرماکارون، دکتر سادات حسینی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، دکتر حسن زاده، مدیرکل اداره کل شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور و دکتر کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.

در این مراسم دکتر عیوض زاده، ضمن خوشآمدگویی به مهمانان و دانشجویان جدید با معرفی مرکز آموزش زر ماکارون افزود:مرکز اموزش علمی کاردبری زر ماکارون از سال 89 با حدود 50 دانشجو شروع به فعالیت کرد .به گفته وی در این سالها علاوه بر افزایش تعداد دانشجو تعداد رشته های مرکز نیز افزایش یافته است .

در ادامه دکتر سادات حسینی هم ضمن آروزی موفقیت و خیر مقدم برای دانشجویان جدید الورود و گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه افزود: ما افتخار میکنیم با حدود 1000 مرکز در کل کشور تعداد 78 درصد از دانشجویان ما بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار میشوند. "

وی همچنین به اهمیت کارآفرینی در این دانشگاه پرداختند و افزودند : "جرات و ریسک‌پذیری دانشجویان در ایجاد شغل و وارد بازار کار شدن یکی از مسائل مهم است."

وی خطاب به دانشجویان جدید الورود مرکز زر گفت: " این مرکز یکی مراکز نمونه کشور در خصوص ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت میباشد که دانشجویان نمونه در این مرکز با طی مراحل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد میتوانند جز کارکنان گروه صنعتی زر شده و وارد بازار کار شوند."

وی گفت : درسال تحصیلی جدید نیز پنج هزارو 177دانشجو پذیرفته شدند که ازمجموع آن سه هزارو 694نفر درمقطع کاردانی و یکهزارو 483نفر درمقطع کارشناسی هستند.

دکتر حسن زاده نیز خاطر نشان کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی براقتصاد مقاومتی، این دانشگاه با برنامه ریزی مناسب و شناسایی و نیازسنجی ها در بخش های مختلف توانسته تاحدزیادی این رویکرد را عملی کند.

وی اضافه کرد: درگذشته بسیاری از رشته های صنعتی در دانشگاه جامع علمی وکاربردی تدوین نشده بود و درگوشه ای ازصنعت اشگال وجودداشت و گاهی برای نگهداری و تعمیرات ماشین آلات صنعتی اجباربه دعوت کارشناسان خارجی بودیم .

مدیرکل شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور اعلام کرد: خوشبختانه درحال حاضر با آموزشهای تخصصی نیروهای فنی و صنعتی دراین دانشگاه ها توانستیم نسبت به مسائل صنعتی به خارج ازکشور بی نیازشویم .

وی با اشاره به اینکه 800هزاردانشجو در دانشگاههای جامع علمی وکاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی درکنار آموزشهای علمی به صورت کاربردی و نیز کارآفرینی برای جامعه هدف خود برنامه ریزی کرده تا بتواند با فراگرفتن علم و کاربردی کردن آن امرار معاش خود را براساس ارائه خدمات و براساس نیاز جامعه بدست آورند .

همچنین دکتر محمد جواد کولیوند در بخشی از سخنان خود گفت: در قدرت دفاعی ما باید در خاورمیانه و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم و در قدرت اقتصادی نیز در قالب اجرای برجام باید بتوانیم قدرت اقتصادی به دست آوریم.

وی اضافه کرد: باید از این طریق رونق اقتصادی ایجاد کنیم و از فضایی که صنعت، معدن وتجارت ما درآن گرفتار شده، خارج شویم و فعالیت شهرک های صنعتی ازسرگرفته شود و تحریم ها متوقف شود که البته به طور قطع غربی ها ازاین رونق اقتصادی خوشحال نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برجام پذیرفته شده اما قیودی هم داریم، نباید خطوط قرمز نظام به خاطر مذاکرات خدشه دار شود. علت اینکه امروز مقام معظم رهبری می فرمایند تحریم ها در روز اجرای برجام باید لغو شود نه تعلیق، همین است که شاید آنها دوباره تحریم ها را بازگردانند.

نماینده کرج تصریح کرد: دشمن دنبال این است که از این برنامه مشترک و اقدام متقابل در زمینه هسته ای به ایران نفوذ کند و این نفوذ را درحوزه های فرهنگی و اقتصادی توسعه دهد و در نهایت به دنبال استحاله کند.

کولیوند افزود: انتظار ما ازجامعه نخبه علمی و دانشگاهی این است که روی فضای فکری خود مدیریت کنند، بهرحال کرسی های آینده مدیریتی برعهده آنها است. این کرسی های مدیریتی درآینده باید توسط نخبگان علمی اداره شود و هیچ کشوری ذلت را نمی پذیرد.

وی گفت: امروز کشور با پژوهش و تحقیق نخبگان، به ثمر رسیده است به همین دلیل نباید از کنار مسایل مهم به سادگی بگذریم و تنها به فکر مذاکره باشیم و کشورهای دیگر به دنبال تحمیل خواسته خود به ما باشند.

نماینده کرج با اشاره به اینکه برای دشمن تنها بحث هسته ای ملاک عمل نیست، گفت: اگر این پرونده تمام شود پرونده های دیگری نظیر حقوق بشر، تروریسم ، حقوق زنان باز می شود زیرا آنها با اساس کار ما که اقتدار حکومت اسلامی است، مخالف هستند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت 37سال از انقلاب، غربی ها به دنبال نفوذ در کشور با هدف بی هویتی دینی به ویژه درباره نسل جوان هستند.

نماینده مردم کرج بیان داشت: جهان باید بپذیرد نخبگانی که درجمهوری اسلامی ایران هستند دراقصی نقاط دنیا می درخشند. امثال پرفسور سمیعی و رحمان زاده دل به غربی ها نبسته اند و همواره دلشان برای ایران می تپد.

وی افزود: در37 سال گذشته تحریم های متعدد و شکننده تحریم شده تا اقتصاد ما را فلج کند، اما تا کنون به برکت وجود نخبگان و دانشمندان متعهد به اهداف خود نرسیده اند.

سرپرست اداره فرهنگی و دانشجویی نیز اعلام کرد در حاشیه این برنامه از اعضای انجمن علمی دانشجویی مرکز زرماکارون و برگزیده کشوری جشنواره ستایشگران نور که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار گردیده بود نیز تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز