شهردار کرج:

واقعه ۱۳ آبان ایران را در قبال دخالت دشمنان بیمه کرد

۱۳۹۴/۰۸/۱۴ - ۰۷:۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۳۶۷۲۵
واقعه ۱۳ آبان ایران را در قبال دخالت دشمنان  بیمه کرد
ایفای نقش اساسی دانش آموزان در وقوع انقلاب اسلامی 57 در حالی انجام شد که 14 سال پیش از آن، دژخیمان شاهنشاهی با حمایت ها و دخالت های آمریکا، پیر فرزانه ایران که اندک اندک جایگاه خود را میان مردم پیدا می کرد، دستگیر و به ترکیه تبعید کرده بودند.

 

   شهردار کرج، گفت: راهپیمایی دانش آموزان در اعتراض به دخالت های آمریکا در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی این کشور توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) یکسال پس از آن، ایران را در قبال دخالت دشمنان انقلاب اسلامی بیمه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، علی ترکاشوند در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری ،استکبار جهانی را عامل ستیز و تفرقه در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان ارزیابی کرد و گفت: مقابله ملت ایران در قبال ظلم جهانی و کشورهای استعمارگر، مایه بهت جهانیان شد. این حرکت بزرگ مبناها و مظاهر بسیار و بزرگی داشت که یکی از برجسته ترین آنها روز 13 آبان و همزمان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بود.

وی با تاکید بر اینکه این مقابله زمانی رخ داد که کمتر کسی حتی تصور ایستادگی برابر نظام ظلم و سلطه را به ذهن راه می داد، اذعان داشت: ایفای نقش اساسی دانش آموزان در وقوع انقلاب اسلامی 57 در حالی انجام شد که 14 سال پیش از آن، دژخیمان شاهنشاهی با حمایت ها و دخالت های آمریکا، پیر فرزانه ایران که اندک اندک جایگاه خود را میان مردم پیدا می کرد، دستگیر و به ترکیه تبعید کرده بودند.

شهردار کرج، گفت: حافظه تاریخی هیچ ملتی، پذیرای ظلم و تعدی به مردم و جایگاه انسان های بزرگ و آزاده اش نیست. از این رو دانش آموزان ایرانی که دخالت های آمریکا در نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران را به وضوح مشاهده کرده و سابقه آشکار این گونه مزاحمت ها را یک دهه پیش در دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) می دانستند، به راهپیمایی علیه هر گونه ظلم و دخالت در سیاست های کشورشان پرداختند.

ترکاشوند تصریح کرد: سلطه، تحمل صدای بلند انتقاد و پیامی که به همراه این حرکت دانش آموزی منتقل شده بود را نداشت و با همه جسارت و وقاحتی که از حمایت ابرقدرت هایی چون امریکا کسب کرده بود، با حمله به دانش آموزان آنان را به خاک و خون کشید.

وی با بیان اینکه اسلحه کشیدن به سمت نوجوانانی کم سال اقدامی بود که در هیچ قاموس و فرهنگی پذیرفته نیست و این خشم همه ایرانیان را برانگیخت، اضافه کرد: حرکت وقیحانه نظام شاهنشاهی، پایه گذار رخدادی شد که درست یک سال بعد آینده ایران را برابر دخالت ابرقدرت ها بیمه کرد و به آنان فهماند دولت ظلم پابرجا نخواهد ماند.

شهردار، بیمه ایران در دروه پیش از انقلاب در قبال دخالت دشمنان را در سیزدهم آبان ماه 1358 عنوان کرد که ضمن آن دانشجویان خط امام(ره) با ورود به محل آرشیو اسناد و مدارک خیانت و جاسوسی در سفارتخانه آمریکا، این محل را تسخیر کرده و به دشمن فهماندند که جمعیت نوجوان و جوان این کشور به هیچ وجه در قبال نظام اسلامی و مملکت خود بی توجه و ناآگاه نیستند.

این مسئول، تصریح کرد: تربیت اسلامی مردم ایران زمین، آنان را نسبت به رویدادهای اطراف خود حساس کرده و سبب شده است در هیچ برهه ای ساکنان این سرزمین از آنچه برایشان به وقوع می پیوندد، غافل نمانند.

شهردار افزود: این حساسیت در زمان جنگ تحمیلی و نوع تازه ای از تلاش ابرقدرت ها برای تسلط بر ایران اسلامی جلوه گر شد چنان که در بسیاری از رویدادهای ایام دفاع مقدس شاهد ایثارگری و جان فشانی های نوجوانان و جوانان این سرزمین برای حفظ آن از هجوم بیگانگان بودیم.

وی تاکید کرد: روز دانش آموز و سیزدهم آبان ماه هر سال، حاوی پیام ارزشمندی است تا مسئولان به نقش حساس و اثرگذار نسلی از جامعه که به علم و ادب آموزی اشتغال دارند، پی برده و بدانند ایران اسلامی با خون این آینده سازان آبیاری شده و حراست از آن به عهده تصمیم گیران است تا با درایت و برنامه ریزی نسبت به اتخاذ تصمیمات برای سرزمین شان، اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز