انتقاد شهردار کرج از انجام مکاتبات بیهوده اداری

۱۳۹۴/۰۸/۲۲ - ۰۸:۲۱:۲۴
کد خبر: ۳۳۸۹۹۲
انتقاد شهردار کرج از انجام مکاتبات بیهوده اداری
توجه به موضوعات درآمدی و پس از آن ضرورت عمل به تکالیفی که به عهده همکاران در این بخش گذاشته شده، مهمترین دغدغه شهرداری در موضوعات مربوط به شهرسازی و معماری است.

   شهردار کرج، تاکید بر پرداختن به مباحث درآمدی را ناشی از نیاز شهر کرج به توسعه روزافزون دانست و از مدیران و مسئولان حوزه شهرسازی و معماری خواست با رعایت دیانت و تعهد بیشتری نسبت به اجرای امور شهروندان همت بگمارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، علی ترکاشوند در جلسه با معاون شهرسازی و معماری شهرداری مرکز، مدیران و معاونین شهرسازی مناطق با بیان این مطلب افزود: کرج از لحاظ اسم و رسم بزرگ شده است اما برخی افراد که باید در راستای بسط و گسترش این عنوان ارزشمند، متناسب با مفهوم واقعی آن تلاش کنند، هنوز به اندازه نام و جایگاه این شهر توجه ویژه و مورد نظر را ندارند.

وی بزرگ شدن ظرفیت و افزایش توان مجریان را لازمه اجرای طرح های بزرگ و کلیدی عنوان کرد و ادامه داد: باید ظرفیت و توانمندی های مان را در عمل به نمایش بگذاریم و تحقق این مهم مسئولیتی است که شامل همه مسئولان و دست اندرکارانی که به انحاء مختلف به عنوان مجری روی صندلی مسئولیت نشسته اند، می باشد.

وی در ادامه با تقدیر از معاون شهرسازی و معماری شهرداری مرکز، وی را فردی متعهد و مقید به انجام وظایف و اختیارات خود ارزیابی کرد و تصویب بیشترین لوایح و پرونده هایی که از این بخش به شورا یا کمیسیون ماده 5 ارسال می شود را شاهدی بر این مدعا دانست.

شهردار با تصریح بر اینکه جسارت و تصمیم گیری از شاخصه های اصلی معاونین شهرسازی و معماری است، تاکیدکرد: این قدرت باید در معاونین متبوع در مناطق نیز وجود داشته باشد، چرا که شهر به شدت نیازمند توسعه است و اگر ارائه خدمات و امکانات متناسب با نیاز روز و انتظارات شهروندان صورت نگیرد به مشکل بر می خوریم.

ترکاشوند گفت: اگر نتوانیم درآمدی متناسب با اجرای طرح ها و پروژه های مورد نیاز شهر کسب کنیم به طور قطع در عمل به وعده ها با چالش جدی مواجه شده و همین عدم تطابق نیاز شهروندان با امکانات شهر و نارضایتی آنان را به همراه خواهد داشت.

شهردار با بیان اینکه دو موضوع در حوزه شهرسازی و معماری مرکز و مناطق مورد تاکید است، اذعان داشت: توجه به موضوعات درآمدی و پس از آن ضرورت عمل به تکالیفی که به عهده همکاران در این بخش گذاشته شده، مهمترین دغدغه شهرداری در موضوعات مربوط به شهرسازی و معماری است.

مقام ارشد اجرایی حوزه مدیریت شهری کرج، نبود انگیزه کافی و متناسب با مسئولیت و جایگاهی که به برخی از مدیران اعطاء شده است را مورد گلایه قرار داد و افزود: فرصت خدمت بسیار کوتاه است و باید در قبال عدم عمل به وظایف و ارائه توانمندی های خود به مردم برابر خداوند متعال پاسخگو باشیم.

این مسئول با تصریح بر اینکه نزدیک به 75 درصد از مکاتباتی که به واسطه معاونین شهرسازی در مناطق به معاونت ستاد ارسال شده، بیهوده بوده است، عنوان کرد: این در حالیست که طبق قوانین و ضوابط، منطقه مربوطه امکان اعمال نظر و اجرای قانون مورد نیاز در زمینه پرونده های مذکور را دارا بوده است.

بر همین اساس شهردار کرج از معاون مربوطه خواست با بازنگری در انتصاب ها، هر گونه بی انگیزگی و کم کاری را از مجموعه شهرسازی و معماری دور نگه دارد.

ترکاشوند به شهرداران مناطق نیز توصیه کرد نسبت به نظارت دقیق بر عملکرد نیروی تحت امر خود اهتمام ورزیده و با توجه به اینکه صفر تا صد زمامداری امور منطقه به عهده مدیر گذاشته می شود، از بروز خطا و آسیب در تمامی سیستم بویژه حوزه شهرسازی و معماری ممانعت به عمل آورند.

شهردار، همچنین از مسئولان حاضر در جلسه خواست برای تسریع در تهیه طرح تفصیلی و ارائه آن به کمیسیون ماده 5 اقدام نمایند تا هر چه سریع تر مراحل مختلف این طرح بررسی شده و مورد تصویب قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز