ویدئو کلوپ ها باید از ارشاد مجوز بگیرند

۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۴۴۱۷۸
ویدئو کلوپ ها باید از ارشاد مجوز بگیرند
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کارگروه‌های تخصصی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اقدامات خوبی در تولید بازی‌های متنوع با محتوا و غنای متناسب با فرهنگ اسلامی انجام داده تا کودکان و نوجوانان ما بتوانند از این بازی‌ها استفاده کنند.

 

اولین جلسه ستاد مبارزه با بازیهای غیر مجاز رایانه ای در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، در این جلسه مهندس حسینی کاشانی تشکیل این ستاد را ضروری دانست و افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی دشمنان با بسیج تمام امکانات تهاجم فرهنگی گسترده‌ای را علیه کشور ما آغاز کرد که از مصادیق این تهاجم، تولید و عرضه بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای است که بر فکر و ذهن جوانان تأثیر گذاشته و بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی را به دنبال دارند و لذا باید در جهت مقابله با آن‌ها تلاش کرد و این ستاد نیز در همین راستا تشکیل‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این‌که خانواده‌ها باید دقت کنند تا محصولات قاچاق و غیرمجاز وارد چرخه مصرف نشده و به دست فرزندانشان در حساس‌ترین شرایط تربیتی نرسد، یادآور شد: با توجه به تولید و توزیع محصولات غیرمجاز رایانه‌ای در سطح استان البرز یک تلاش جدی و همه‌جانبه انجام می‌شود تا به هر نحو ممکن جلوی ورود غیرمجاز این محصولات گرفته شده و زمینه برای تولید و عرصه محصولات با کیفیت فراهم آید.

وی آشنا کردن خانواده ها با آسیب ها،وضع قوانین سخت گیرانه برای برخورد با مجرمان این حوزه ها،با لابردن سواد رسانه ای و... را از راهکارهای مبارزه با این آسیب ها برشمرد.

مهندس حسینی کاشانی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کارگروه‌های تخصصی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اقدامات خوبی در تولید بازی‌های متنوع با محتوا و غنای متناسب با فرهنگ اسلامی انجام داده تا کودکان و نوجوانان ما بتوانند از این بازی‌ها استفاده کنند.

وی افزود: اخیرا ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز با همکاری دادستان عمومی، پلیس امنیت و اماکن، فرهنگ وارشاد اسلامی و نیروی انتظامی شکل گرفته و تلاش این ستاد بر این است تا محصولات قاچاق و غیرمجاز در این حوزه را جمع‌آوری کرده و زمینه تبلیغ و ترویج نامناسب این بازی‌ها را از بین ببرد.

وی اهمیت آگاه‌سازی و هشدارهای لازم به متولیان امر و خانواده‌ها را در این زمینه یادآور شد و گفت: امیدواریم با توجه به تنوع تولید محصولات و ورود آن به بازار در سال‌های متمادی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا با کاسته شدن از وضعیت نابسامانی در این زمینه روند کارها به سمت ساماندهی و شرایط مطلوب دسترسی به محصولات پاک و سالم برای خانواده‌ها و نسل آینده فراهم آید.

ویدئو کلوپ هایی که از فرهنگ و ارشاد مجوز ندارند غیر مجاز می باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان تاکید کرد: ویدئو کلوپ هایی که از فرهنگ و ارشاد مجوز ندارند از دید ما غیر مجاز تلقی شده و پس از دریافت مجوز از اتحادیه صنف الکترونیک ملزم به  اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز می باشند.

گفتنی ا‌ست اعضای ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ عنوان دبیر ستاد و نماینده پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، پلیس امنیت اخلاقی و نمایندگان قضایی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز