رئیس کل دادگستری استان البرز:

اخلال‌گران در جلسات سخنرانی منتظر برخورد قضایی باشند

۱۳۹۴/۰۹/۲۵ - ۰۶:۲۸:۰۶
کد خبر: ۳۴۹۸۴۶
اخلال‌گران در جلسات سخنرانی منتظر برخورد قضایی باشند
باید این بستر فراهم شود که همه جریان‌های سیاسی، دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و مردم بتوانند از بین این دیدگاه‌ها، افراد مورد نظر و اصلح را انتخاب کنند.

دومین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، در این نشست که در دادگستری کل استان البرز و به ریاست احمد فاضلیان برگزار شد اعضای کمیته به بیان اقدامات انجام شده توسط دستگاه خود در راستای اجرای مصوبات جلسه نخست این ستاد پرداختند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات این ستاد پیش از برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال، تصریح کرد: همه انتخابات برگزار شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سلامت کامل برخورد بوده و با حضور حداکثری مردم برگزار شده که این مشارکت سال به سال افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندق‌های رای، سرمایه‌ای گرانبهاست که جمهوری اسلامی ایران از آن بهره مند است و فرصتی فراهم می‌شود تا به دفعات به جهانیان ثابت کنیم نظام ما از مشروعیت برخوردار است و مردم با وجود همه کمبودها، فشارها و سوء مدیریت‌ها در هر جایی که احساس تکلیف کنند حضور پر رنگ خود را به نمایش می‌گذارند.

تلاش برای برگزاری آرام انتخابات

فاضلیان با یادآوری اینکه ستاد، وظیفه پیشگیرانه دارد گفت: در حوزه انتخابات بنابر این است که با اقدامات پیشگیرانه، تخلف انتخاباتی رخ ندهد بنابراین باید تلاش شود به گزارش‌ها رسیدگی شود و پیش از وقوع تخلف از رخداد آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم پرونده‌ای در حوزه انتخابات، قضایی نشود و از راهکارهای جایگزین استفاده کنیم ادامه داد: تبلیغات زود هنگام مشکل امروز نیست و از ابتدا در مورد مصادیق آن نگاه‌های مختلفی وجود داشته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه به تبیین برداشت دستگاه قضایی از قانون انتخابات پرداخت و اظهار داشت: قانون تصریح کرده که نباید در غیر از زمان‌های تعیین شده تبلیغات انتخاباتی داشت ولی در مورد پیش از آن صراحتا نظر نداده و قضاوت را بر عهده ستادهای اجرایی گذاشته است.

وی توضیح داد: منظور قانون‌گذار این بوده است که از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دیگری که پیش از انتخابات و به روال سال‌های قبل وجود داشته ممانعت نشود. بنابراین این نوع تفسیر که باید جلوی همه سخنرانی‌ها گرفته شود پذیرفتنی نیست، بلکه باید در جایی ورود شود که فرد قصد برگزاری جلسه با ماهیت انتخاباتی دارد یا قصد تخریب فرد دیگری را داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید در تشخیص خود دقت کنند و نباید هر عملی را مصداق تبلیغ انتخاباتی قلمداد کنند.

وی فعالیت سیاسی قانونمند و در چارچوب ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد حمایت دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: باید این بستر فراهم شود که همه جریان‌های سیاسی، دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و مردم بتوانند از بین این دیدگاه‌ها، افراد مورد نظر و اصلح را انتخاب کنند.

لزوم پایبندی به قانون

این مقام قضایی تاکید کرد: اینکه در استان البرز عده‌ای تلاش کنند فضا را حتی برای دفاع از نظام، امنیتی کنند محکوم است و پذیرفتنی نیست و آنچه مورد تاکید رهبری است احترام به قانون است؛ بنابراین از همه نیروهای ارزشی انتظار داریم به قانون پایبند باشند و اجازه سوء استفاده از احساسات خود را به احدی ندهند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی اجازه عرضه اندام عوامل فتنه را در استان نخواهد داد متذکر شد: نباید عده‌ای خودسرانه و با تشخیص شخصی در این موضوع ورود پیدا کنند. اینکه در کرج یک سخنرانی به هم زده شود پذیرفتنی نیست.

رئیس کل دادگستری استان البرز لزوم اتخاذ راهکارهایی برای عدم دعوت از منصوبان فتنه به استان را خواستار شد و گفت: باید شورای تامین پیش از برگزاری جلسات و ورود فرد، جوانب را بررسی کند و مجوز لازم را برای سخنرانی وی صادر کند و پس از این مجوز اعتراضی پذیرفتنی نیست و با اخلال‌گران برخورد می‌کنیم چون معتقدیم باید فرصت برای همه جناح‌ها فراهم شود تا دیدگاه‌هایشان را طرح کنند و از امکانات یکسان برخوردار شوند.

فیلتر سایت‌های غیرمجاز

 وی پیشنهاد داد که در صورت لزوم جلساتی با جریان‌های سیاسی فعال در استان برگزار شود و در مورد نحوه برگزاری جلسات، موانع قانونی و دعوت از سخنران‌ها همفکری شود تا اقدامات و تصمیمات منجر به شراطی نشود که عده‌ای، خودسرانه احساس تکلیف کنند و برای برخورد با سخنران ورود پیدا کنند.

فاضلیان تاکید کرد: با کسانی که اقدام به برگزاری جلسات بدون هماهنگی کنند برخورد می‌شود، همزمان با افرادی که در صدد به هم زدن فضای جلسات باشند نیز برخورد می‌شود و اجازه نمی‌دهیم تخلف با تخلف پاسخ داده شود.

 وی همچنین از پلیس فتا خواست تا بر حوزه فضای مجازی تمرکز بیشتری داشته باشد تا با نظارت بیشتر، مانع از وقوع تخلفات انتخاباتی در این فضاها شود و گفت: به زودی برخورد با سایت‌های غیرمجاز اعلام شده توسط اداره ارشاد استان، آغاز می‌شود و سایت‌های غیرمجاز فیلتر خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز