تولید موتور سیکلت‌های انژکتوری و برقی ایرانی از سال آینده

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۰:۰۵:۰۶
کد خبر: ۳۶۲۸۸۴
تولید موتور سیکلت‌های انژکتوری و برقی ایرانی از سال آینده
از سال ۹۶ تولید انجین انژکتوری موتورسیکلت با تیراژ وسیع و تکنولوژی پیشرفته دنیا و رعایت موازین استاندارد یورو ۴ در این شرکت آغاز خواهد شد .

عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اعلام کرد: ممنوعیت شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری از سال آینده خبر بسیار خرسند کننده ای است و امیدواریم که این موضوع در دولت با جدیت پیگیری شود.

محمد جواد صفی یاری با بیان این مطلب اظهارداشت: موضوع جایگزینی موتورسیکلت های کاربراتوری با موتورهای انژکتوری و برقی از سال ۱۳۹۰ در کشور مطرح بوده اما متاسفانه طی این سالها بنا به دلایل مختلف اجرای این طرح به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه دولت در گذشته با جدیت خود تولید موتورسیکلت های دو زمانه را متوقف و سابقه خوبی در قاطعیت از خود نشان داد افزود: بی شک با توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری می توان خدمت بسیار بزرگی به مردم و سلامت آنها نمود.

وی اظهارداشت: این شرکت در راستای سیاست دولت در خصوص کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا کار طراحی و تولید موتورسیکلت انژکتوری و برقی را بطور جدی در دستور کارخود قرار داده و تلاش می کند بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین نماید.

وی در ادامه به همکاری این شرکت با پژوهشکده شهیدرضایی دانشگاه صنعتی شریف و شرکت دانش بنیان بناشریف اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای این شرکت ، طراحی و تولید موتورسیکلت برقی شهری، متناسب با نیاز مردم است که اولین موتورسیکلت برقی ساخت این شرکت بهمن ماه امسال رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از قابلیت های موتورسیکلت های انژکتوی می توان به آلایندگی بسیار پایین، مصرف کمتر با وجود شتاب بیشتر، سهولت استارت در هوای سرد ، عملکرد یکنواخت در سرعت های مختلف، عدم امکان دستکاری، ثبات میزان مصرف در طول عمر موتورسیکلت اشاره کرد.

صفی یاری اعلام کرد : طرح تولید انجین های موتورسیکلت انژکتوری در شرکت جهانرو فاز نهایی قرارداد را می گذراند و انشااله از سال ۹۶ تولید انجین انژکتوری موتورسیکلت با تیراژ وسیع و تکنولوژی پیشرفته دنیا و رعایت موازین استاندارد یورو ۴ در این شرکت آغاز خواهد شد .

به گفته وی این شرکت همچنین با ارائه مدلهای مختلف موتورسیکلت برقی پا در عرصه موتورسیکلت های انژکتوری گذاشته و با ارائه بیش از ۱۰ مدل موتورسیکلت انژکتوری قصد دارد که در نمایشگاه RIDEX آنها را پرده برداری کرده و به تولید انبوه برساند .

 صفی یاری افزود: شرکت جهانرو تولید بیش از ۱۰ مدل موتورسیکلت انژکتوری در رده ۱۲۵ تا ۲۵۰ سی سی را در دستور کار خود قرار داده و به زودی آنها را پیش فروش خواهد نمود .

 

نظر شما