طهائی در حاشیه بازدید مرکز پرورش اسب؛

خیز بلند البرز در توسعه صنعت سوارکاری

۱۳۹۵/۰۲/۲۳ - ۱۵:۳۴:۲۶
کد خبر: ۴۰۳۹۶۶
خیز بلند البرز در توسعه صنعت سوارکاری
استاندار البرز با بیان اینکه در پرورش اسب استانی استثنایی در کشور هستیم، گفت: با کمک بخش خصوصی شاهد جهشی فراگیر در این حوزه خواهیم بود. وی همچنین برجام را فرصتی برای توسعه طرح ها برشمرد و توسعه بخش تولید در کنار حمایت از تولیدات موجود را عمده اهداف دولت در این زمینه اعلام کرد.

استاندار در حاشیه بازدید از مرکز پرورش اسب کشور در استان؛

البرز استانی استثنایی در پرورش اسب/ توسعه بخش تولید و حمایت از صنایع دو گام عملیاتی دولت

به گزارش خبرگزاری برنا، "سیدحمیدطهائی" عصر چهارشنبه پس از ساعت ها بازدید میدانی "ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های یک روز پر کار این ستاد پرداخت و گفت: در تدام جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و همین طور ستاد تسهیل، بازدید از واحدهای تولیدی و اقتصادی را در دستور کار قرار داده و با همراهی مدیران در محل پروژه ها و طرح ها مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی با اشاره به بازدیدی که از مرکز پرورش آبزیان داشت، بیان کرد: امکانات خوبی که در منطقه البرز و حاشیه رودخانه های آن وجود  دارد موقعیت خوبی را برای پرورش ماهی ایجاد کرده است و بسترها برای توسعه این تولیدات در استان مهیاست.

 طهائی افزود: این مرکز با مسائلی همچون کمبود برق، مشکلات توسعه ای مواجه بود که در جلسه ای مشترک دستور رفع آن صادر شد.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه خط انتقال لوله پساب به سمت شهر ماهدشت و مزارع آن و منطقه اشتهارد در حال احداث است، خاطرنشان کرد: تعاونی کشاورزان و سازمان ها اعلام آمادگی کرده اند تا از طریق تسهیلاتی که از منابع بانکی دارند مساعدت لازم را انجام داده و طرح را در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسانند.

طهائی افزود: پروژه انتقال آب از طریق بخش خصوصی در حال انجام است و مشکلاتی که در این زمینه با برخی ادارات داشتند، طی نشستی حل و فصل می شود.

استاندار البرز همچنین به استعدادهای استان در توسعه صنعت پرورش اسب اشاره کرد و گفت: البرز یکی از مراکز پرورش و تولید اسب در کشور و استان است و بنظر می رود با توجه به استعدادهای البرز استانی استثنایی در این بخش باشیم، به همین منظور با همکاری متولیان بخش خصوصی و کمک دستگاه های اجرایی می توانیم گام های بلندی در گسترش صنعت اسب برداریم.

طهائی با اشاره به اهداف برگزاری جلسات کاری و میدانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر دو هفته یک بار گفت: تلاش بر این است که علاوه بر بازدید و جلسات با حضور همه دستگاه ها در بخش تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات کمک کننده باشیم.

وی تأکید کرد: برنامه توسعه بخش تولید و حمایت از تولیدات موجود عمده هدف بشمار می رود.در کنار آن واحدهایی که مستقر هستند به منظور توسعه مورد پشتیبانی قرار می گیرند و مشکلات شان نیز برطرف  می شود.

طهائی گفت: بعد از برجام شاهد حضور شرکت های خارجی نیز هستیم، از این فرصت برای توسعه پروژه ها و اجرای طرح های جدید استفاده خواهیم کرد.

نظر شما