برزو :

امام حسین علیه السلام به یارانش حق انتخاب داد!

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۳:۰۳:۲۹
کد خبر: ۴۱۸۷۶۷
امام حسین علیه السلام به یارانش حق انتخاب داد!
اینکه به خاطر روشن نگه داشتن چراغ خود، رفتار و گفتاری داشته باشیم که دیگر چراغ ها را کم سو نشان دهیم ، دوای درد جامعه امروز نیست.

 

مصطفی برزو فعال فرهنگی و مذهبی به خبرگزاری برنا گفت: در موضوع فرهنگ سازی عملکرد ضعیف داشته ایم و به عبارتی نقش یک تماشاچی را بازی کرده ایم و تماشاچی هم همواره در فضای انتقاد کردن است! چه محصولی را ارائه کرده ایم که در عوض آن انتظار خرید داریم؟ متاسفانه فرهنگ به دوشانی که به تاریخ انقضاء آن نیز توجه ندارند ، نه تنها به دنبال رشد و توسعه منویات اجرایی صریح مکتب اسلام و تشیع نیستند بلکه بدون مطالعه و درک واقعیت های دین و جامعه در مسیری حرکت می کنند که فرسنگ ها با اسلام اصیل فاصله دارد!

وی ادامه داد: افراط و تفریط ها و حضور مداوم در فضای شور، نه تنها فرصت نیست بلکه تهدیدی جدی است که باعث خواهد شد یک حرف و کلام درست چون از این مجرا بر زبان جاری می شود مورد وثوق و پذیرش قرار نمی گیرد! همه فرهنگ و مذهب در فضای اندیشه و خرد قرار دارد و باید اذعان کرد که خرد و عقلانیت نیز یک احساس متعالی است

این فعال فرهنگی و مذهبی افزود: اینکه به خاطر روشن نگه داشتن چراغ خود، رفتار و گفتاری داشته باشیم که دیگر چراغ ها را کم سو نشان دهیم ، دوای درد جامعه امروز نیست. مردم در برابر انتخاب های متعدد قرار گرفته اند و برای اینکه هر سخن و کلام و هر واقعیت فرهنگی و مذهبی را باور کنند باید فضایی ایجاد کنیم که در این فضا همه چیز متناسب با هم باشد و یک معنی و مفهوم از زیبایی ، تناسب است! 

وی بیان کرد: امام حسین علیه السلام در کنار بیان حقیقت ماهیت اصیل اسلام به یاران و همراهانش ، حق انتخاب داد و به ماهیت و مقام انسانی و اختیار یاران و همراهان خود احترام گذاشت و هر آنچه که در آن فضا عینیت و تبلور داشت آگاهی و اختیار بود و نه اجبار!

اگر روش و منش ما بر پایه و اساس خرد و عقلانیت باشد ، یقین داشته باشیم که در این فضا ، اختیار و همراهی آگاهانه که برآمده از حقیقت اسلام است تبلور خواهد یافت

وی در پایان گفت: در جامعه ای اندام وار زندگی داریم و آنچه که ما را به سر منزل مقصود می رساند خردگرایی است اگر فقط دست و پا و زبان باشیم و سر نباشیم ، نمی توانیم خودمان درکی از حقایق و واقعیت ها داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز