با حضور نخبگان دانشجویی استان البرز :

تشکیل کارگروه «جنگ نرم و رسانه» توسط بسیج دانشجویی البرز

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۱:۰۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۰۰۵۰
تشکیل کارگروه «جنگ نرم و رسانه» توسط بسیج دانشجویی البرز
مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج دانشجویی البرز گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده توسط بسیج دانشجویی استان، تشکیل کارگروه جنگ نرم و رسانه در سال گذشته با حضور نخبگان دانشجویان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " پویا پارسا اظهار کرد: تولید محتوا از دغدغه های اصلی در بحث فضای مجازی است و دانشگاهیان در ایده پردازی و تولید محتوا می توانند نقش بسیار موثری ایفا کنند، در واقع تولید محتوا بومی می تواند کمک شایانی در راستای ارتقاء شبکه ملی اطلاعات باشد.

وی با اشاره به راهگشا بودن تولید محتوا در فضای مجازی گفت: تولید و مدیریت محتوای مناسب، مهمترین نیاز امروز جوامع اطلاعاتی محسوب می‌شود و در همین راستا برای پیشرفت در فضای مجازی باید اقدامات ایجابی جای اقدامات سلبی را بگیرد.

پارسا ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩ: یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب موضوع ساماندهی فضای مجازی است و دانشگاه با توجه به داشته‌های بالای علمی و ظرفیت بهینه در تولید محتوا در سالم سازی فضای مجازی نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: رفع دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب درحوزه فضای مجازی باید اولویت تمام دستگاه های فعال در این حوزه باشد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز خاطرنشان کرد: برای شکل گیری  فضای مجازی بومی، مطلوب و ایمن کمک همه نهادها مانند خانواده ها، دانشگاه‌ها و گروه های اجتماعی لازم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط قرارگاه فضای مجازی و سایبری بسیج دانشجویی استان البرز، گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده تشکیل کارگروه جنگ نرم و رسانه در سال ۹۴ با حضور نخبگان دانشجویان بود.

پارسا به تشکیل بانک ایده های فعالان سایبری دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود: در راستای نیاز جامعه و استان طرح های کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته اند که طرح های بلند مدت شامل تشکیل کارگروه محتوا و کارگروه فناوری است، خروجی این کارگروه ها به صورت طرح های اجرایی به مسئولان استانی و کشوری ارائه می شود.

وی در پایان با اشاره به طرح های کوتاه مدت نیز بیان کرد: این طرح ها شامل برنامه های آموزشی در حوزه رسانه و فضای سایبری است که در سطح دانشگاه ها به صورت استانی به اجرا در می آید.

 

نظر شما