۲میلیارد ریال در جشن گلریزان شهرستان ساوجبلاغ جمع‌آوری شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۶:۴۲
کد خبر: ۴۲۰۸۳۴
۲میلیارد ریال در جشن گلریزان شهرستان ساوجبلاغ جمع‌آوری شد
خیرین شهرستان ساوجبلاغ شامگاه دوشنبه، ۳۱خرداد با شرکت در جشن گلریزان با جمع‌آوری ۲میلیارد ریال به کمک نیازمندان شتافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا  در استان البرز، در این همایش با شکوه نسیم همدلی توسط مردم نیکوکار ساوجبلاغ وزیدن گرفت و خیرین کمک‌های خود را در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دادند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوجبلاغ، شاپور قاسمی در این مراسم اظهارکرد: جشن گلریزان با هدف جمع‌آوری کمک برای اطعام نیازمندان، اکرام ایتام، تأمین جهیزیه، درمان نیازمندان برگزار شد.
وی بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه‌های متنوعی برای حمایت از مددجویان دارد، افزود: اهدای وام اشتغال و آموزش از جمله برنامه‌هایی است که از سوی این کمیته صورت می‌گیرد.
این مسئول بیان کرد: این نهاد مقدس بیشترین خدمات را به نیازمندان ارائه می‌دهد و علاوه بر اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی را در قالب‌های بسته‌های حمایتی دربخش‌های فرهنگی، درمان، عمرانی، تأمین جهیزیه و وام صرف تأمین نیازهای محرومان می‌کند.
قاسمی با اشاره به دیدگاه بعضی افراد در خصوص اینکه کمیته امداد مروج فقر است، ابرازکرد: این دیدگاه اصلا صحیح نیست و کمیته امداد تنها فقر را تحویل می‌گیرد و با برنامه‌هایی که دارد سعی بر فقرزدایی دارد .
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: فقر و نیازمندی از جمله مشکلات جامعه بشری است که عامل پیدایش بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می شود و توجه به فقرزدایی عاملی مهم برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است .
وی با بیان این که کمیته امداد به تنهایی امکان رفع فقر را ندارد بلکه باید با همت خیرین و مسئولان جلوی گسترش فقر را گرفت، ‌گفت: در شهرستان ساوجبلاغ با توجه به حضور مردم نیک‌اندیش و خیرین، کمک به مجموعه‌ای از نیازمندان و محرومان محقق شده است و در سال ۹۴ بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.
قاسمی تصریح کرد: گسترش بیمه‌های اجتماعی برای توانمند کردن خانوارها، ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان و نیز توانمندسازی فرهنگی سه برنامه این نهاد برای مقابله با فقر است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوجبلاغ، افزود: در شهرستان ساوجبلاغ ۴ هزار خانوار و ۸ هزار مستمری بگیر وجود دارد و کمیته امداد سالانه به ۲۰ هزار نفر که نیازمند بوده اما مددجو نیستند کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه خدمات این نهاد به نیازمندان در سه محور حمایتی، فرهنگی و خودکفایی بوده است، اضافه کرد: اساس کار این نهاد در شهرستان را خودکفایی و ایجاد اشتغال دانست .
این مسئول تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی توانسته‌ایم در این زمینه اقدامات چشمگیری انجام دهیم و در سال گذشته با ۲۵۰۰ مورد آموزش شغلی از طریق تسهیلات برای ۲۰۰‌نفر ایجاد اشتغال کرده ایم.
قاسمی افزود: در شهرستان ساوجبلاغ حدود ۴۰۰ یتیم‌ و ۵۰۰ فرزند محسنین وجود دارد و به لطف خدا و کمک خیرین تنها ۱۸ خانوار فاقد مسکن وجود دارد.
وی در پایان گفت: در سال‌های گدشته بیش از ۳۰۰ واحد به مددجویان تحویل و منازل ۹۰۰ مددجوی نیازمند تعمیر شده و ۱۳۰۰ فقره جهیزیه بلاعوض به نیازمندان داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز