پالیزگیر

معضل مواد مخدر یکی از چالش های مهم جهان امروز است

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۶:۰۴:۵۸
کد خبر: ۴۲۲۵۷۹
معضل مواد مخدر یکی از چالش های مهم جهان امروز است
فرماندار ساوجبلاغ در جمع نماز گزاران بخش چهارباغ به معضلات و چالش های مواد مخدر در جهان امروز اشاره کرد و گفت:10 میلیون نفر در جهان از قاچاقچیان حرفه ای هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا البرز،ابوالقاسم پالیزگیر با گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: هدف من از بیان معضلات مواد مخدر تحریک اذهان عمومی به این پدیده شوم است چرا که امروز همه مردم باید دست در دست هم بدهند و با این معضل جهانی مبارزه کنند

 وی از خانواده ها خواست آثار و تبعات مواد مخدر را جدی بگیرند چرا که 68% معتادان دچار بیماری های خطرناک همچون ایدز و هپاتیت هستند.

وی گفت: سالانه بیش از 500 تن مواد مخدر در کشور کشف می شود که در سال 94 بیش از 783 کیلوگرم انواع مواد مخدر در ساوجبلاغ کشف شده است.

پالیزگیر افزود : 110 مرحله طرح های پاکسازی، دستگیری 150 قاچاقچی و 950 نفر معتاد پرخطر و انهدام 4 باند مخوف توزیع مواد مخدر و کشف 197 کیلوگرم مواد پیش ساز مخدر خلاصه اقدامات شاخص پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته بوده است.

وی افزود:40% سرقت ها،65% همسرآزاری، 25% قتلها، 30% کودک آزاری،55% طلاق ها،23% خشونتها،68% بیماری ایدز از مصرف مواد مخدر است.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه روزانه 8 نفر بر اثر مواد مخدر جان خود را از دست می دهند گفت: سالانه بین 450 تا 500 تن مواد مخدر در کشور مصرف می شود و 75% معتادان کشور بالای دیپلم و 63% معتادان متاهل هستند.

وی گفت متاسفانه 90% از خانواده های ما دغدغه گرفتار شدن فرزندان خود را به مواد مخدر دارند.

فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت : در بحث پیشگیری در ساوجبلاغ اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی این کافی نیست و مردم باید به کمک ما بیایند.

پالیزگیر از فعال بودن کمیته های مختلف در شهرستان اعم از کمیته درمان و پیشگیری، آموزش تربیت بدنی را عنوان نمود و گفت: در سال 95 بصورت جدی تر برای پیشگیری و مبارزه با عرصه مواد مخدر وارد عمل شده ایم به گونه ای پاکسازی محلات از مواد مخدر را افزایش و کلاس آموزشی را هم در محلات توسط گروههای مردم نهاد و شوراهای اسلامی و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و ائمه جمعه و روحانیون توسعه داده ایم. 

وی از ائمه جمعه و روحانیون خواست در ماه  مبارک رمضان بیشتر در خصوص معضلات مواد مخدر صحبت کنند و هشدارهای لازم را به مردم بدهند و با جوانان رابطه بهتری را برقرار کرده و از این افیون و سرطان بیشتر سخن بگویند.

وی خاطرنشان کرد:هیچ بیمارى ومعضل در جهان با ابعاد گسترده معضلات اعتیاد وجود ندارد

و براى درمان این معضل جهانى همه مردم ومسؤلین وخانواده ها با دست در دست هم قرار دهند.

پالیزگیر گفت :نظام اسلامى برخلاف ادعاى غرب در امر مبارزه با مواد با مخدر بسیار جدى ومصمم بوده ودر این راه هزینه هاى هنگفتى را پرداخت کرده است .تقدیم بیش از ٣٧٢٠ شهید و١٢٠٠٠ هزار نَفَر جانباز بیشترین هزینه سرمایه انسانى بود که  تقدیم شده است 

فرماندار ساوجبلاغ رویکرد دولت تدبیر وامید وستاد مبارزه بأ مواد مخدر را اجتماعى کردن مبارزه  خواند وگفت : اجتماعى کردن یعنى استفاده ازظرفیت تمامى گروه ها وعناصر مؤثر بر جامعه براى پیشگیرى از اعتیاد است .

وی گفت :در شهرستان ساوجبلاغ بیش از ٣٤٥٠٠ نَفَر تحت اموزشهاى پیشگیرى از اعتیاد در کانونهاى هدف ( خانواده، محلات، محیطهاى اموزشى ، ومحیطهاى کارى) قرار گرفته اند.

وی در پایان أز اعضاى شوراى هماهنگى مبارزه با مواد مخدر قدردانى کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز