معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت :

حمایت دولـــت از ایجاد و گسترش شهرک های صنعتی غیردولتی

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۰:۳۴:۵۳
کد خبر: ۴۲۲۷۰۸
حمایت دولـــت از ایجاد و گسترش شهرک های صنعتی غیردولتی
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت که یکی از ماموریت های اصلی در این مقطع ساماندهی و گسترش بیش از پیش شهرک های صنعتی غیردولتی و افزایش بهره وری این شهرک ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " به نقل از ایرنا ، علی یزدانی عصر شنبه درمراسم تودیع و معارفه مدیرشرکت شهرک های صنعتی استان البرز، افزود: اکنون درکشور 948 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و 778 شهرک زمین در قالب حق انتخاب و حق بهره برداری وجود دارد.
وی افزود: به بیش از 60 شرکت صنعتی غیردولتی مجوز داده شده و تعداد قابل توجهی ازآن ها در استان البرز هستند که یکی ازماموریت های اصلی ما دراین مقطع ساماندهی بیش از پیش شهرک ها درقالب شهرک های صنعتی غیردولتی و افزایش بهره وری دراین شهرک ها است.
وی گفت: بیش از 9 منطقه ویژه اقتصادی از مناطق ویژه اقتصادی مصوب دولت ومجلس شورای اسلامی است که مدیریت آن ها به عهده این سازمان است.
وی افزود: توسعه وساخت شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به عهده این سازمان است. ما پولی ازکسی دریافت نمی کنیم آنچه دریافت می شود بابت قیمت تمام شده زیربنا ها بر مبنای فهرست بهای سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور با اقساط سه الی چهارساله و پیش پرداخت بین 5تا 30 درصد است که به مردم وسرمایه گذاران واگذارمی کنیم. 
وی یادآورشد که امتیازات بسیار خوبی جهت استقرار صنایع درشهرک ها نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی وجود دارد و دربخش های خدمات که بیش از 200 شرکت خدماتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته است.
وی افزود: این شرکت ها تازه کار هستند و بر اساس اصل 44و خصوصی سازی شکل گرفته و در اول راه هستند و دچارمشکلات و با چالش هایی هستند. 
یزدای در ادامه تبعیت ازفرماندهی واحد برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی درسال جاری را یک وظیفه برای مدیریت در بخش های مختلف دانست و گفت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و فرماندهی کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید همه باید برای تحقق این مهم بسیج شویم. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید فرماندهی واحد برای اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد اهمیت این کار درمقطع کنونی درحوزه اقتصادی چیزی کمتر از زمان دفاع مقدس نیست. 
وی افزود: تحقق این اهداف و سیاست ها موکول به حمایت قوه مقننه، قوه قضاییه، تشکل های صنعتی، رسانه ها ومردم است.
وی گفت: مقام معظم رهبری در سال 92درالزامات اقتصاد مقاومتی فرمودند برآحاد ملت تکلیف است ازتولیدات داخلی استفاده کنند و همه باید با هم در این خصوص مشارکت کنیم.
یزدانی خاطرنشان کرد: درسال اقتصاد مقاومتی هستیم و امسال این مهم برجسته تر شده است و امسال با شعار مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل نامگذاری شده باید حرکتی با سرعت بیش ازگذشته انجام شود تا به این ماموریت مهم جامه عمل بپوشانیم.
وی درخصوص ظرفیت های استان البرز افزود: این استان که منقطع ازاستان تهران است و قطب های مهم صنعتی که درآن وجود دارد بیش از سه هزار و 300 واحد صنعتی در آن استقرار دارد که دارای پروانه بهره برداری هستند.
وی یادآورشد: نزدیک به سه هزار و 300 پرونده مجوز تاسیس دراین استان داده شده که نشانه افق روشن است که در آینده نزدیک شاهد کاهش نرخ بیکاری وبهبود معیشت مردم خواهیم بود. 
یزدانی گفت: دستور العملی که امسال برای همه شهرک ها و نواحی داریم امتیازات بسیاری خوبی پیش بینی کردیم و قیمت ها را ازابتدای سال تصویب شده است. 
این مسئول افزود: ظرفیت های وزارت صنعت، معدن تجارت در بعد صندوق های تحت پوشش است که پنج صندوق حمایتی تحت پوشش دارد که مهمترین آن صندوق ضمانت صادرات است که دراین استان پتانسیل بسیار بالایی دارد واز پنج صندوق چهارصندوق دراستان البرز کاربرد دارد.
وی گفت: فقط صندوق توسعه صنایع دریایی است که مستقیم کاربرد ندارد که قراراست که درهرمزگان یک شهرک دریایی دراینده نزدیک ایجاد شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز