فراغت:

در برابر ملیت ایرانی دیدگاه بومی گرایی و طایفه و قوم گرایی آفت است!

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۴:۳۳:۳۲
کد خبر: ۴۲۴۴۶۰
در برابر ملیت ایرانی دیدگاه بومی گرایی و طایفه و قوم گرایی آفت است!
شاید یک مسئول زندگی حاکمیتی داشته باشد لیکن خانواده اش زندگی مردمی دارند و حلقه اتصال خانواده به جامعه ، باید زمینه فهم و درک حرکت اجتماعی و فرهنگی مردم را به او گوشزد کند

دبیر حزب مردم سالاری استان البرز به خبرگزاری برنا گفت: با توجه به رشد و توسعه آگاهی و حرکت در مسیر یکپارچگی فرهنگی ، دیگر نمی توان از بومی گرایی، طایفه گرایی و قوم گرایی صحبت کرد باید بپذیریم که همگی ما ایرانی هستیم و این ملیت است که کارکرد سرزمینی می آفریند استاندار البرز و تیم کاری اش همچون نمایندگان البرز ، ملیت ایرانی دارند و این ملیت است که باعث خواهد شد که بتوانند در هر نقطه از این سرزمین نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که عده ای هنوز در فضای قوم و قبیله ای به سر می برند و ادامه این دیدگاه نسبت به توسعه پایدار شهری خطرآفرین خواهد بود.همان طور که می دانید جامعه ایران اسلامی با دو هویت ایرانی و اسلامی به حرکت خود ادامه می دهد لیکن به دلیل وجود مغناطیس رسانه ای و تبادل سریع اطلاعات ، هویت سومی نیز به این دو هویت اضافه شده است که باید به آن هویت مدرن اطلاق کرد. جامعه نوجوان و جوان کشور با این سه هویت عجین شده اند و اینکه هنوز عده ای در فضای قوم گرایی و طایفه بازی به سر می برند جای تعجب است! چرا که این نسل از راه رسیده که مطالبات فراوانی نیز دارد قائل به چنین دیدگاه هایی نیست !

وی بیان داشت: هر کس در هر نقطه ای که قرار دارد باید ابعاد و مختصات جامعه را در نظر بگیرد حرکت نسل نوجوان و جوان جامعه امروز فارغ از دیدگاه های شرطی شده بعضی از مسئولان است و این هشدار را باید جدی گرفت چرا که مختصات جامعه به دلیل اتصال به مرجع های فکری مختلف ، ابعادی فراتر از ذهنیات حاکمیتی به خود گرفته است و در واقع باید اعتراف کرد که این اجبار زمان است که چنین واقعیتی را از دل واقعیت های پیشین استخراج کرده است!

ایشان افزود: شاید یک مسئول زندگی حاکمیتی داشته باشد لیکن خانواده اش زندگی مردمی دارند و حلقه اتصال خانواده به جامعه ، باید زمینه فهم و درک حرکت اجتماعی و فرهنگی مردم را به او گوشزد کند و بر همین اساس است که می گویم باید مسئولان به دور از ذهن شرطی شده شان ابعاد و مختصات جامعه فعلی را بشناسند . نسل نوجوان و جوان امروزی فاصله قابل ملاحظه ای با خصلت های پیشین دارند و به نوعی در بحران هویت به سر می برند و باید اعتراف کرد که به بحران هویت ، بحران اجتماعی هم می گویند!

وی در پایان گفت: از مسئولان و نمایندگان مجلس انتظار است که ابعاد اجتماعی و مختصات جامعه را به درستی درک کنند و همان طور که به گذشته و حال دلخوش هستند کمی هم نگران فردا و فرداها باشند!.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز