رئیس موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی :

بخش عمده‌ بازار واکسن‌های طیور کشور در اختیار واکسن‌های وارداتی است

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۱:۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۲۶۰۴۷
بخش عمده‌ بازار واکسن‌های طیور کشور در اختیار واکسن‌های وارداتی است
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از افزایش ۷۰ درصدی فروش واکسن‌های طیور این موسسه در دو سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی به دست آمد که بیشترین حجم بازار طیور کشور در دست واکسن‌های وارداتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، حمید کهرام اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بازار واکسن‌های طیور کشور در اختیار واکسن‌های وارداتی است  اما در دو سال گذشته با متمرکز شدن بر وضعیت بازار این واکسن‌ها تلاش کردیم تولیدات داخلی نسبت به گذشته، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: براین اساس، به دنبال اجرای سیاست‌های تدوین شده در شورای بازار موسسه رازی، فروش واکسن‌های طیور در دو سال گذشته افزایش داشت و به حدود 70 درصد رسید.

کهرام یادآور شد: فروش این واکسن‌ها در سال‌های 93 و 94 به ترتیب 30 و 40 درصد در مقایسه با سال پیش از آن افزایش یافته است.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه این درآمد از فروش آزاد واکسن‌های طیور اعم از روغنی و غیر روغنی به دست آمده است، گفت: واکسن‌های روغنی حدود 55 تا 60 درصد فروش واکسن‌های طیور موسسه را در برمی‌گیرد که به طور عمده در شعبه مرند این موسسه تولید می‌شوند.

وی افزود: فروش واکسن‌های روغنی طیور در سال 94 در مقایسه با سال 93 حدود 45 درصد رشد داشت؛گرچه ظرفیت بسیار بیش از این است.

 کهرام واکسن روغنی موسسه رازی را از بهترین واکسن‌های این موسسه خواند که با نمونه‌های وارداتی کاملا قابل مقایسه است و افزود: طبق برآوردها سالانه حدود یک میلیارد دز واکسن روغنی در کشور مصرف می‌شود که بخشی از آن را موسسه رازی تولید می‌کند.

رئیس موسسه رازی ارتقای کیفی تولیدات را از اهداف مهم موسسه برشمرد و گفت: ارتقای واکسن روغنی دوگانه از 0.5 سی سی به 0.2 سی‌سی، تولید واکسن مهم گامبورو و تولید و عرضه واکسن‌های جدید نیوکاسل کلون و نیوکاسل مقاوم به گرما نمونه‌هایی از تلاش این موسسه برای تولید واکسن‌های طیور مورد نیاز کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به واکسن‌های وارداتی است.

 

نظر شما