کردستانی: نسل نوجوان و جوان جامعه دچار گرسنگی و تشنگی غرایز است!

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۵:۴۵:۱۶
کد خبر: ۴۲۸۱۰۴
کردستانی: نسل نوجوان و جوان جامعه دچار گرسنگی و تشنگی غرایز است!
نسل نوجوان و جوان جامعه دچار نوعی گرسنگی و تشنگی غرایز شده است غرایز دارای معنی و مفهوم انسانی با کارکرد مشخص است اما متاسفانه در مختصات محیطی دارای معانی و تفاسیر مختلفی دچار می شود و بر همین اساس یکی از دلایل از خود بیگانگی مطروحه همین می تواند باشد!

 

دکتر محمد رضا کردستانی فعال فرهنگی و اجتماعی به خبرگزاری برنا گفت: نسل نوجوان و جوان جامعه دچار نوعی گرسنگی و تشنگی غرایز شده است غرایز دارای معنی و مفهوم انسانی با کارکرد مشخص است اما متاسفانه در مختصات محیطی دارای معانی و تفاسیر مختلفی دچار می شود و بر همین اساس یکی از دلایل از خود بیگانگی مطروحه همین می تواند باشد!

وی افزود: می خواهم با مثال این نکته را بگویم در نقطه ای انسانی را بکشی، مدال می گیری و در نقطه دیگر انسانی را بکشی ، کشته خواهی شد! این پارادوکس و تضاد خارج از غرایز بشر معنی شده است لیکن به دلیل همان اعتقادات و باورها و به طور کلی معانی بیرونی، بشر امروزی را دچار نوعی چندپارگی جهان بینی کرده است!

کردستانی ادامه داد: تا هنگامی که غرایز گرسنه و تشنه باشند این گرسنگی و تشنگی بشر را به سمت و سوی سیری می کشاند. متاسفانه از یک سو معانی عرفی و بدون فکر در جامعه تبدیل به قوانین نانوشته شده است و عدول از این قوانین نسل نوجوان و جوان جامعه امروز را به نوعی به اتهام دچار خواهد کرد از سوی دیگر قوانین طبیعی در زیر خروارها زمان سپری شده، قابل رویت نیست و اگر هم رویت شود در تقابل با معانی عرفی جامعه امروز ، خیلی زود شکسته خواهد شد! به نظر من باید مفاهیم دوباره بازتعریف شوند و این بازتعریف کمک خواهد کرد که نسل نوجوان و جوان جامعه امروز به دلیل همان گرسنگی و تشنگی به دنبال خرده مکتب هایی که دارای تاریخ و منطق درستی نیستند، نروند!

وی در پایان بیان داشت: البته ناگفته نماند که این گرسنگی و تشنگی فقط شامل حال نسل نوجوان و جوان جامعه امروز نیست بلکه خیلی از بزرگسالان نیز هستند که به دلیل تبعیت بی خرد و منطق ، این گرسنگی و تشنگی را با خود دارند به عنوان مثال کسی که در یک مسئولیت حضور دارد و به حق خود قانع نیست آیا به نظر شما گرسنه و تشنه نیست!؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز