مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج :

مجتبی اسکندری : کاهش هزینه های مدیریت پسماند با اجرای روش های نوین ممکن می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۰:۰۴:۲۷
کد خبر: ۴۲۸۹۰۲
مجتبی اسکندری : کاهش هزینه های مدیریت پسماند با اجرای روش های نوین ممکن می شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از صرف هزار میلیارد ریال هزینه سالانه به منظور جمع آوری پسماندهای شهری خبر داد و افزود: کاهش هزینه های مذکور با اجرای روش های نوین به جای روش های سنتی امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، مجتبی اسکندری در  با بیان این مطلب را اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه روزانه بالغ بر هزار و 500 تن  زباله از شهر کرج و شهرهای اقماری در مرکز حلقه دره دفن می شود، پذیرش و دفن پسماندهای شهری از ضروری ترین مواردی است باید به صورت مدرن انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جدید اقدامات مطلوبی در زمینه تغییر روش سنتی به مدرن صورت گرفته است، عنوان کرد: جذب مشارکت های داخلی و خارجی نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به اجرای این مهم دارد و سازمان تلاش دارد تا پایان سال جاری روش سنتی دفن و پردازش زباله ها را به صورت صد در صدی به روش های مدرن در کرج تغییر دهد.

وی، توسعه مرکز دفن حلقه دره را از دیگر اقدامات در دست اقدام سازمان ذکر و بیان کرد: اجرای طرحهای توسعه بازیافت 200 هکتار یکی از طرح های زیربنایی این سازمان و مجموعه مدیریت شهری جهت پیشبرد و ارتقاء سطح مدیریت پسماند در استان البرز می باشد که در حال حاضر پرونده تحویل اراضی پس از تکمیل مستندات به کمیسیون مستندسازی ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه به طرح احداث مرکز دفن مهندسی بهداشتی اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم ارتقاء شرایط دفن پسماندها بر اساس اصول و ضوابط زیست محیطی و مهندسی، اعتباری بالغ بر  80 میلیارد ریال جهت ساخت لندفیل مهندسی بهداشتی،اختصاص داده شده و قرارداد مربوط به آن منعقد شده است.

اسکندری، مدیریت شیرابه های حاصل از دفن پسماندها را دیگر اقدام سازمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: شیرابه حاصل از دفن روزانه پسماندها و شیرابه موجود در حوضچه های خاکی حاصل از سالهای گذشته یکی از معضلات اساسی مرکز دفن کرج می باشد که سال جاری تمهیدات ویژه ای برای رفع این مشکل اندیشیده شده است.

این مسئول، تقویت حوضچه های خاکی را از جمله عملیات اجرایی به منظور مدیریت شیرابه ها عنوان و اضافه کرد: عملیات خاکریزی جهت افزایش ارتفاع دیواره ها و استحکام سازی آنها به جهت کنترل وضعیت موجود و جلوگیری از ایجاد بحران  در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه به افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست در سال جاری اشاره کرد و افزود:  در حال حاضر کارخانه کمپوست کرج با ظرفیت 300 تن در روز در حال فعالیت می باشد و  با توجه به حجم بالای پسماندهای تر که 70% پسماندهای شهری را شامل می شود،  سازمان در سال جاری در نظر دارد با احداث یک خط 250 تن نسبت به افزایش ظرفیت کارخانه اقدام نماید.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود از احداث و راه اندازی کارگاه پیرولیز در این کلانشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر کارگاه پیرولیز با ظرفیت فعلی 50 تن در روز در هر شیفت کاری جهت تبدیل درصدی از پسماند به هیدروکربورهای سبک در در مرحله راه اندازی می باشد و مجوزهای زیست محیطی احداث و راه اندازی اخذ شده است.

اسکندری با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال جهت خرید و توزیع هدفمند مخازن تفکیک از مبدا زباله در سال جاری، بیان داشت: این مخازن در مراکز مجتمع های بزرگ شهر  به منظور فرهنگ سازی و بهسازی ایستگاه ها نصب و جانمایی می شوند.

این مسئول در پایان سخنان خود ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش تولید زباله ها را از اقدامات ضروری در هر سازمان برشمرد و اضافه کرد: کمیته ای جهت هم افزایی دستگاهها و ارگانهای ذیربط و دخیل در آموزش و فرهنگ سازی در شهرداری کرج تشکیل شده که از اهداف مهم آن سرمایه گذاری در امر آموزش و فرهنگ سازی در رده سنی کودکان و پاکسازی طبیعت می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز